[AR] Eindelijk eens mijn sulky kunnen gebruiken.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Eindelijk eens mijn sulky kunnen gebruiken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 19:20

Al maanden heb ik deze sulky in de hooimijt staan; Heeft m'n ventje gemaakt en natuurlijk moesten we regelmatig passen of alles wel klopte,daarvoor Fralla stond er dan heel even voor. Slechts voor het passen, daarna kon ze snel weer uitgespannen worden. Dat heeft ze onthouden; toen ik de eerste keer met haar wilde gaan werken, vond ze het na 3 minuten lang genoeg en kwam omhoog!!! Daar ben ik redelijk van geschrokken en daarom stond ie maanden in een hoekje ;( Ik hoopte dat Fralla was vergeten hoe slecht we toen eindigden.

Nu ben ik in het 'bezit' van een stel aardige meiden als grooms; een daarvan heeft geassisteerd met supporten en evt. toeschieten als er iets mis zou gaan. Ik eerst erop en toen Michou (zwartbeessie op bokt):
Afbeelding

Afbeelding

Alert als altijd, haar ontgaat echt niets.
Afbeelding

Ik kan wel braaf zijn hoor!
Afbeelding

Suzan_bobar

Re: Eindelijk eens mijn sulky kunnen gebruiken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:06

Kijk daar is het kadetje wel! Je hebt de sulky nog wel het een en het ander aangepast :D
Met een bokkussen, toe maar luxe! Mooi hoor!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:09

Ziet er leuk uit. Leuke haf ook.

Ik vind alleen je borsttuig erg dun. Het lijkt wel of het een beetje snijd zo. Misschien
kan je er een onderleger onder doen ?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:13

wat een handige karbouwer heb jij ;) :D
je borsttuig vond ik inderdaad ook wel dun, is het zo'n showtuigje wat je erop hebt liggen? :)
en de leidsels in de onderste sleuf is dat echt nodig? Dat lijkt me heel erg scherp namelijk? Wordt ze nu beleerd voor de kar of was ze dat al?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:22

Ziet er leuk uit!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:31

Fralla is een super menpaard! <3

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:42

Volgende keer zal ik jou op de foto zetten Sandrina ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:02

Gave sulky zeg (doe mijn zo'n man/vriend :+ ). En wat fijn dat ze er nu lekker voor loopt.
Inderdaad wel even onderleggertje, dit borststuk ziet er zo een beetje ielig uit. Maar ze is natuurlijk ook een stoere haf 8-)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 08:56

Dank voor jullie commentaar; borsttuig komt van een echt sulkytuig (voor dravers; geen stoere haffen). Zal een onderlegger gebruiken voor dat stukje tuig. Door dat bokkussen én de vering rijdt ie zalig.
Vandaag weer fotosessie, maar dan met andere groom. Die staat al te trappelen om ook zo relaxt te kunnen rijden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:23

Heee daar is Michou! Ziet er ontzettend leuk uit zeg, jij op de sulky! Leuke haf!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 09:33

Het was ook superleuk :-) Ik kan nog wel wat menlessen gebruiken, maar dit was de eerste keer dat ik echt lekker ontspannen (alleen) op de bok zat. En ik moet zeggen, het is verslavend!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 10:09

Als het borststuk van een draverstuig komt dan is dat waarschijnlijk een kliktuig. Die trekken meer op het schoftje als op de borsttuig (Zitten dan ook geen strengen aan) Ik zou er een breder borstdeel voor gebruiken, dit doet haar zeer bij aantrekken (ook met beschermer)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 10:35

Napie schreef:
Als het borststuk van een draverstuig komt dan is dat waarschijnlijk een kliktuig. Die trekken meer op het schoftje als op de borsttuig (Zitten dan ook geen strengen aan) Ik zou er een breder borstdeel voor gebruiken, dit doet haar zeer bij aantrekken (ook met beschermer)

Kliktuig? Niet dat ik weet. Geen strengen, maar een doolopende streng = witte touw.
Ik heb al een onderlegger beloofd te zullen gebruiken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 12:58

Dat witte touw hoort er oorspronkelijk niet aan. Tenzij het toch een concourstuig is. Een beschermer verdeeld de druk niet. Je hebt toch ook een gewoon tuig bij je andere wagen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:50

Wouw wat een mooie sulky sandrina :D..

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 20:10

L_Rivaldo schreef:
Wouw wat een mooie sulky sandrina :D..

Dank je, snap je dat ik het jammer vond dat ik hem even moest 'parkeren' tot ik weer verder durfde met de sulky en mijn steigerknollie? De tijd heeft hier z'n werk gedaan; we (F+S) zijn allebei weer heel relaxt begonnen aan dit avontuur. Dankzij de hulp van Michou ~zij was er op dat moment, anders was het Gwen geweest die ik gevraagd zou hebben toe te schieten ingeval van nood~ kon ik relaxt te sulky en lekker rijden. Soms zit het je ook tussen de oren!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:49

Fijn dat je nieuwe sulky zo lekker rijdt!

Ik zou met dit borsttuig echt niet gaan rijden, maar gewoon je andere borsttuig gebruiken, die je normaal ook gebruikt.

Wat ik verder dus eigenlijk helemaal niet begrijp, is dat je in je topic
[AR] Welk bit werkt scherper in?

duidelijk liet weten dat je 'minder scherp' wilde gaan werken met het bit. Het gebroken b-stangetje is nu dus vervangen door een liverpool zie ik, maar in je topic werd ook geadviseerd, waarom niet met de leisels in de bril, maar om de stang, of in de 1e sleuf rijden?

Je hebt nu de leidsels op de laatste sleuf hangen, dat werkt echt heel erg scherp in. Lijkt me nergens voor nodig, maar daarbij kan ik het totaal niet begrijpen, júist vanwege je topic? Waarom niet gewoon in eerste sleuf of in de bril en om de stang gespen??

Daarbij (volgens mij heb ik dat eerder al eens aan gegeven) lopen de strengen nu in een opwaartse lijn; dat is vervelend trekken, strengen horen juist vanaf het borsttuig relatief iets naar beneden te lopen, maar juist niet omhoog.
En door de bovenste stang van het rekje/voorschot, krijg je nu dus een hele vreemde leidselvoering, waarbij de lijn van de leidsels wordt onderbroken.
Het stuk wat daar onder zit vind ik persoonlijk ook een beetje eng, daar kan ze gemakkelijk doorheen slaan of met haar hoef in vast komen te zitten (al hoort een paard voor de wagen niet te bokken/slaan e.d.).
Nogmaals, ik zou die bovenste stang er af halen, en het rekje en de ruimte daaronder verder dicht maken, en zweng meer naar beneden plaatsen.
Lamoen lijkt me van achter ook vrij smal, volgens mij heeft ze nauwelijks ruimte.

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 23:30

Wat een mooie combi.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 08:41

hangoortjes schreef:
Wat een mooie combi.

Dank je.