[AR] Sylke pakt het goed op!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sylke104

Sylke pakt het goed op!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 20:39

Sinds december de trotse eigenaar van Sylvia van het Hoogheem, om gedoopt tot Sylke
Klein paspoortje
Leetijd 8 jaar
Geslacht merrie
Ras shetlander
Hoogte 1.15
Niveau zijn als beleerd verkocht, maar bleek van achenbach niet veel te snappen, verder wat paniekerig geweest, na bezoek van tandarts en haar gaan behandelen als onbeleerde pony(terug naar de basis) hebben we al veel vooruit gang geboekt.
Na 3 weken alleen met schoftje en hoofdstel door de bak gelopen te hebben vonden we vandaag de tijd rijp voor de volgende stap.
Eerst gelopen met het hele tuig erop, vervolgens de strengen los naast haar. Deze mochten zonder paniek tussen haar benen door zwerven, dus werd steeds trotser om haar. Dus ook nog maar even een plankje er achter gezet. En jawel hoor ook hiervan was ze niet echt onder de indruk.
5 minuutjes volgehouden, belonen en morgen weer een 10/15 minuten. Hou de sessies vaker kort, zodat ze alles kan verwerken en de aandacht erbij houdt.

Hier de plaatjes van het sleepplankje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MisticRider

Re: Sylke pakt het goed op!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:27

ziet er leuk uit!
knappaard :)
alleen zou ik je broek wel wat gaten hoger doen... die hangt wel errug laag!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 11:34

Broek hangt inderdaad laag, maar we maken hem pas op maat als ze echt voor de koets gaat, want met de strengen op spanning kun je de broek pas echt goed afmeten. Nu hangt er geen gewicht aan de strengen en valt hij automatisch laag
maar bedankt voor de tip

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:19

Heerlijk bontje om naar te kijken :D.. echt 1,15 lijkt echt veel kleiner of ben jij erg groot :P?

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 22:39

Ik ben 1.78 dus ook niet de kleinste
Op de onderstaande foto komt ze kwa grote beter uit de verf, maar hier zijn we niet bezig met aanspaning, eigenlijk wel, maar dat zie je niet. Ze is af en toe nog erg onder de indruk van nieuwe dingen(die blijkbaar in het noorden van het land niet bestonden) dus ik wandel veel met haar, juist langs wegversperringen, roosterjes, enz. Hier waren we even thuis voor een pauze. Dus het was voorbereiding op het echte werk van straks. Verder werken we zo veel aan onze vertrouwensband. Door deze wandelingetjes krijgt ze steeds meer vertrouwen in mijn oordeel, als ik het niet eng vind, hoeft zij het ook niet eng te vinden
Afbeelding

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:08

Ziet er super uit!

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:52

Ziet er goed uit hoor! Let er wel op dat je contact op beide leidsels blijft houden :)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 14:04

Ja zie het nu ook op foto's, goed aandachtspunt. Had er op koets bij Pebbles geen last van, maar blijkbaar in de bak met leiden wel
Ga komende dagen weer eens ergens een lesje inplannen
we zijn afgelopen weeken met een pallet de heuevel opgeweest. Dat gaf me pokke herrie, maar mevrouw was er niet van onder de indruk

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:31

Ziet er al braaf uit!