Archibald aan 't werk.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marjan1986

Archibald aan 't werk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 18:36

Vandaag archy maar ff lekker getraind, voor de wedstrijd van
aankomende zaterdag. Hoop zo dat meneer zijn 4 beentjes op de grond houd... :D
Manen beginnen ook al aardig te groeien! knotjes krijg ik er eindelijk in! :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimE

Re: Archibald aan 't werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:41

Wat een heerlijk koppie heeft ie!
Ondanks de bijzet lijkt hij toch zijn rug wat weg te drukken, vooral in de galop. Ik zou de bijzetjes iets langer laten zodat hij kan zakken en over de rug blijft lopen. Het hoeven natuurlijk geen waslijntjes te worden, maar ietsjes losser.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:44

oee ik ben bang dat je veel commentaar gaat krijgen ivm touwtjes

leuk koppie heeft je fjord :j

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 18:46

Dank je wel, het is ook een behoorlijke boef. Hij heeft beetje erg veel temperament voor een fjord, haha! Als ik de bijzet losser doe dan loopt hij letterlijk met zijn snuit in het zand! hahahahaha, en gaat hij dus op zijn bekje.... Heb wel foto's van hem in ander topic staan, hoe hij loopt zonder bijzet, zelfs in de galop loopt hij met zijn snuit anders in het zand!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:49

Ach weetje, ik zie geen veel te strakke bijzet en daardoor een paard wat écht in de krul gedwongen wordt. Dus ik heb niets af te zeïken :D ik zou er alleen op letten dat het niet strakker moet, dan zit ie namelijk wel te strak en komt je paard ook achter de loodlijn. Dit is nu nét niet het geval. Vandaar dat ik je de tip geef om hem wat meer lucht te geven. Maar ik zei al, het hoeven ook weer geen waslijntjes te worden, dan kun je ze er net zo goed af laten :)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 18:52

Op de trainingsstallen waar ik stage heb gelopen (friezen,Kwpn-ers) longeren ze ook allemaal met touwtjes. Als je maar weet hoe je ze moet gebruiken, en hoe je een veiligheidsknoop er moet in doen, voor het geval het wel mis gaat, dat je de touwtjes snel los hebt. Met een pessoa hulpteugel werk je ook met touwtjes. Je moet hem met touwtjes alleen niet te strak zetten. Lekker ontspannen over de rug. Maar voor hier een hele discussie losbarst over touwtjes. Daar heb ik de foto's niet voor op gezet. Gaat puur om wat jullie van mijn boeffige fjord vinden! :D

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 18:56

Olympus_ schreef:
Ach weetje, ik zie geen veel te strakke bijzet en daardoor een paard wat écht in de krul gedwongen wordt. Dus ik heb niets af te zeïken :D ik zou er alleen op letten dat het niet strakker moet, dan zit ie namelijk wel te strak en komt je paard ook achter de loodlijn. Dit is nu nét niet het geval. Vandaar dat ik je de tip geef om hem wat meer lucht te geven. Maar ik zei al, het hoeven ook weer geen waslijntjes te worden, dan kun je ze er net zo goed af laten :)

Thnx voor de tip, :D strakker dan dit heb ik ze nooit. Begin altijd zonder iets, zet ze er dan na 10 min losjes aan, en na 20 min beide kanten op zet ik ze de laatste 10 min zoals op de foto's. Wil ook eindigen dat hij precies op de loodlijn loopt. En dan lekker zonder touwtjes weer uitdraven. :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:25

Ik zou er met jouw paard voor kiezen de touwtjes anders te bevestigen dan dat je nu gedaan hebt, door de bovenste ringen aan de zijkant en door het bit tussen de voorbenen. Denk dat je paard daar een stuk meer baat bij heeft. Lekker ding!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:28

Touwtjes tussen de voorbenen ben ik geen voorstander van :-)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:35

Want? :)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 19:50

Omdat die van mij dan te veel op de voorhand gaat lopen. En zoals hier boven ook ergens staat heeft mijn fjord heel erg de neiging om het zand in te duiken, dus dan loop ik het risico dat hij met zijn voorbenen verstrikt raakt in de touwtjes. dan kan ik hem net zo goed zonder doen, wat ook niks helpt. Doe het altijd zo of met pessoa. Paard loopt er super los en ontspannen door.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:55

Ik hoop maar voor je dat die zijn 4 benen niet op de grond houd zaterdag...

Dan komt die namelijk niet vooruit :D

Wat een leuk hoofdje heeft ie

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 20:09

lauraP schreef:
Ik hoop maar voor je dat die zijn 4 benen niet op de grond houd zaterdag...

Dan komt die namelijk niet vooruit :D

Wat een leuk hoofdje heeft ie

Hahahahahahahahaha :D daar heb je gelijk in. Maar meneer heeft de neiging om ineens uit het niks met vier benen de lucht in te springen en daarna vol gas rodeo weg te knallen en om dan vervolgens weer door te lopen alsof er niks gebeurt is. Hihihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:10

Verplaatst van ITP naar GVL-ITP