Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LADPR schreef:YankeeBoy: Dan moet je zelf naar de achterhand rennen?
[***] schreef:Heb je een longeerzweep of touw bij de hand? In welke hand hou je deze?
Ik werk met lichaamstaal, als mijn pony de ene kant uitgaat en ik wil dat hij de andere kant uitgaat dan wissel ik mijn zweep (of touw) van hand zodat de drijvende kant verandert en met mijn vrijgekomen hand wijs ik naar de kant die hij uit moet (wordt dan de leidende hand). Vrij moeilijk om uit te leggen via internet moet ik zeggenMaar gewoon zorgen dat je met je hele lichaam uitstraalt (en denkt aan) dat je wil dat je pony die bepaalde kant uitgaat, met je leidende hand aanwijzen en met je drijvende hand zorgen dat je kan drijven.
Juul schreef:Maar ariebren, dat gaat dan wel om paarden die al enige vorm van respect voor je hebben ontwikkeld denk ik? Daar zit dus bij ons ook denk ik wel het grootste probleem.. Want zodra ik mijn zweep wisselt, komt ze alleen maar naar mij toe rennen, om vervolgens over het midden (al dan niet met een bok) weer op dezelfde hand uit te komen..
Juul schreef:Maar ariebren, dat gaat dan wel om paarden die al enige vorm van respect voor je hebben ontwikkeld denk ik? Daar zit dus bij ons ook denk ik wel het grootste probleem.. Want zodra ik mijn zweep wisselt, komt ze alleen maar naar mij toe rennen, om vervolgens over het midden (al dan niet met een bok) weer op dezelfde hand uit te komen..