Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lover111 schreef:Ik gebruik Kaakgekruist en Soms met halster.
Zadel past. Heeft nergens last van. Geen idee wanneer de tandarts voor het laatst is geweest. Zou het even navragen een de eigenaar!
Ja, heeft soms wel moeite met lengte buiging, We hebben les dus daar word aan gewerkt.
Cassidy schreef:lover111 schreef:Ik gebruik Kaakgekruist en Soms met halster.
Zadel past. Heeft nergens last van. Geen idee wanneer de tandarts voor het laatst is geweest. Zou het even navragen een de eigenaar!
Ja, heeft soms wel moeite met lengte buiging, We hebben les dus daar word aan gewerkt.
Als je moeite hebt met lengtebuiging, zou ik even een osteopaat laten komen, verder grondwerk gaan doen om het paard te gymnasticeren.
En voor jou een artikel, ik hoop dat je engels goed is, want ik ga het niet vertalen. Lateral Flexion is the key to Vertical Flexion. Lengtebuiging moet eerst mogelijk zijn voordat je paard verzameld kan lopen, en goed naar je beenhulpen kan luisteren, waaronder ook de buiging om je binnenbeen. Paard op de foto's wordt met bit gereden maar dit is ook mogelijk op gewoon touwhalster.
http://www.todayshorse.com/Articles/LateralFlexion.htm
Sonja schreef:Dergelijke klachten zie je soms als het paard haken op de buitenkant van de kiezen heeft. Een bitloos hoofdstel geeft doorgaans wat meer druk aan de zijkant van het hoofd omdat het hoofd meer 'meegenomen' wordt in de stuurbeweging. De wang wordt dan tegen de haken gedrukt en dat doet zeer.
Zelf enigszins te checken door de mond te openen, met zaklampje in de mond te kijken of er irritatie aan de wang te zien is, en met de hand langs de buitenkant van de kiezen te voelen (ver genoeg de mond in gaan, vergis je niet in hoe lang de rij kiezen is).