Jossy Reynvoet, iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Jossy Reynvoet, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 14:39

Hoi!

Met mijn lieftalige haflinger ga ik binnenkort beginnen met training bij Jossy Reynvoet. Pony gaat eerst in heropleiding en ondertussen oefen ik met paarden die van hun zelf zijn om de methode te leren.
Ik heb verschillende demo's gezien. De methode sprak me erg aan. Ze hanteren de methode van Emiel Voest maar ik geloof dat ze er ook een beetje een eigen draai aan hebben gegeven

Nou was ik heel erg benieuwd of hier mensen zijn die ervaring hebben met Jossy!

Voor de geïnteresseerde zijn website: http://www.paardencoachnatuurlijk.be/ Weet niet of ik "reclame" mag maken maar anders hoor ik het wel ;)

grts!

Cassidy

Re: Jossy Reynvoet, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:40

Was het geen Parelli wat hij doet? Zelf geen ervaringen mee, kan je daar niet verder mee helpen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:44

Ik heb ruim een half jaar les gehad van Jossy. Fijne man :j Hun paarden zijn fijn om mee te werken! Ze hanteren een soort van mix tussen diverse NH-stromingen, er zit inderdaad veel Parelli bij. Zelf noemen ze het inderdaad een beetje hun eigen methode. Ik ben er uiteindelijk gestopt vanwege persoonlijke omstandigheden, en ook een beetje omdat het in mijn ogen vooral een prettige methode is als je zelf een paard hebt waar je mee kunt werken. Ik vond het heel leerzaam om met hun paarden aan de gang te zijn maar ik heb zelf geen paard, en dan mis je toch een stuk van het doel had ik het idee.

Zoals met elke instructeur en methode moet iets je liggen, maar als dat zo is dan heb je aan Jossy zeker een goede :j

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 14:44

Nee het was geen parelli maar bedankt voor je antwoord :)!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 14:48

Had je je eigen paard meegenomen of alleen met paarden van hun? Correctie van vorige antwoord, wist niet dat er parelli gebruikt werd ;)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:49

Zoals ik al zei heb ik geen eigen paard, en heb ik dus alleen met paarden van hen gewerkt :)

Ze zullen het zelf misschien geen Parelli noemen, geen idee, maar dan lijkt het er in elk geval verrekte veel op :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 14:53

Sorry ik had er overheen gelezen, ik ben benieuwd!! Vond je de methode moeilijk te begrijpen of was het best logisch allemaal..

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:55

Het zit op zich best logisch in elkaar. Als je een beetje bekend bent met Parelli (lees het boek eens, bijvoorbeeld) dan zul je veel dingen herkennen. Het is net als met alle andere dingen die je voor het eerst gaat doen: je moet er zo vertrouwd mee worden dat het echt in je systeem zit, en je niet meer hoeft na te denken wat nu de volgende stap is. En dat duurt even :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:56

Ik denk dat Jossy het officieel geen Parelli mag noemen, maar ik vind wat hij doet meer op Parelli lijken dan op Voest.
En Parelli heeft al die oefeningen ook niet uitgevonden, hij heeft er alleen een programma omheen gebouwd.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:57

Dat zou goed kunnen :j Het is Parelli met een Jossy-sausje, misschien. In ieder geval gebruikt hij een hoop elementen ervan.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 14:57

Ja dat verwacht ik ook wel. Heb ooit een poging parelli level 1 gedaan en het boek gelezen. Sommige dingen wilde ik dan in praktijk proberen maar dan liep ik regelmatig tegen dingen aan. Helaas zijn er in brabant niet zo heel veel mensen die het onder de knie hebben en me daarmee kunnen helpen. Ik wilde er niet verder mee aan rommelen dus daar ben ik mee gestopt. Ik snapte er neit zo veel van en had verder ook totaal geen ervaring met NH ;) terwijl ik er wel open voor sta.
Laatst bijgewerkt door Marlou_ op 23-02-11 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:58

Ooit aan gedacht om een Parelli cursus te gaan volgen, als je het vanaf de DVD niet begrijpt?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:01

een praktijk cursus bedoel je? Ja dat heb ik geloof ik toen allemaal uitgezocht maar volgens mij niet echt meer iets mee gedaan.. Ik heb de keuze van heropleiding ook gedaan omdat ik het leuk vind dat mijn pony het ook leert. Ondertussen leer ik het op paarden van hun en volg ik cursus avonden ect en ga daarna ook verder met lessen bij hun. Ik ga komende maanden afstuderen en heb ik weinig tijd voor Pino. Vandaar ook deze keuze.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 21:21

niemand verder?

sinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:01

Hoi,

Ik weet niet of je ondertussen bij hem bent langsgeweest, maar omdat ik dit topic tegenkwam wou ik toch nog even reageren.

Ik heb Jossy één keer ontmoet en niet bepaald op een positieve manier. Ik had me ingeschreven voor een workshop (niet bij hem, Jossy volgde de workshop ook). Ik had mijn paard mee, maar ze was moeilijk te laden was (noodstop en gevallen). De vrouw van de workshop stelde me voor aan Jossy en vroeg of hij mij wilde helpen. Dit leek ideaal, mijn paard zou zonder stress op trailer staan en dan kon ik hem nadien nog eens thuis laten komen om bij te leren.

Jossy verzette zich jammer genoeg van in het begin: "ik ben niet voorbereid, ik heb niet het juiste halster, nee dat gaat nu niet, ik heb me er niet op voorzien" Toen we dan maar zelf probeerde, begon hij onmiddellijk kritiek te geven dat we het helemaal verkeerd deden, maar toen we vroegen om te helpen is hij gewoon weggelopen.
Dit vond ik vreselijk laf, twijfelde hij zo sterk aan zichzelf? Ik had onmiddellijk de indruk dat hij alleen maar geld wou en per slot van rekening er niet zoveel van zou kennen.

(p.s. voor het trailerprobleem hebben we éénmalige hulp gekregen van TeamUp en sindsdien laden we terug zonder stress!)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:03

Hier iemand die hem twee keer heeft laten komen, een keer voor het trailer laden, een keer voor het bekappen, beviel me erg goed eigenlijk. :) Ik heb nooit meer problemen gehad er mee.

Wb lesgeven ken ik hem niet maar wb trailer laden weet hij wel wat hij doet. Die van mij werd ronduit vals als ze de trailer op moest en nadat hij haar er op gezet had en het mij geleerd had is ze een van de fijnste paarden om te laden.
Tegen mij was hij ook heel vriendelijk hoewel hij, nadat hij met de merrie gewerkt had, een beetje sceptisch was tov een 16 jarige die haar ging handelen :')

Edit: Misschien heb je hier wat aan:
[NH] paard op trailer dmv Nh