heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rideltje1992

heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 17:37

heej hoi
ik heb al een hele tijd mijn draver te koop staan. licht het aan mij of is er echt niemand die een draver wil? tips hoe sneller te verkopen?

als je intresse heb in mijn draver stuur dan pb

groetjesss

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:40

De combinatie ervaring/prijs/leeftijd/uitstraling wil vaak wel wat zeggen. Misschien is de prijs die je voor je paard vraagt te hoog?

Rideltje1992

Re: heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 17:41

nee vraag er maar 650 voor inc zadel enz.. maar niemand wil haar:s

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:42

De markt ligt gewoon op zijn gat :(:) Het enige wat ik kan bedenken als je hem/haar snel kwijt wilt is er een lagere prijs voor vragen... 650 euro is al niet veel, maar er is nu zoveel te koop...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:43

Rianneke schreef:
De markt ligt gewoon op zijn gat :(:) Het enige wat ik kan bedenken als je hem/haar snel kwijt wilt is er een lagere prijs voor vragen... 650 euro is al niet veel, maar er is nu zoveel te koop...

Dat zou ik ook net typen. Ik weet niet hoe snel je van het paard af 'moet'. Beter is om in het voorjaar opnieuw te kijken. Meestal trekt de markt dan weer wat aan.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:43

Een draver is vaak goedkoop omdat het qua karakter soms( dus niet allemaal!) echt geen leuke paarden zijn. Ook staan de dravers er om bekend dat ze na hun koers carriere vaak niet in de galop willen aan springen en in de draf alleen maar hard kunnen gaan. Zul soort paarden zijn dus ook niet geschikt als kinderpony's. Daarom kun je al een draver kopen voor onder de 1000 euro.

Tips om sneller te verkopen: Zet je paard op zoveel mogelijk sites en als je erbij zet dat de prijs n.o.t.k. is dan komen mensen er ookal sneller op af.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:44

Hoi Babs,

op het moment zijn er te veel paarden die te koop staan, de keuze is dus te groot. Daarnaast zijn er nog veel oordelen over dravers, die eigenlijk niet terecht zijn, en de verkoop niet ten goede komt. Tevens zijn er veel dravers te koop voor heel weinig of zelfs TE GEEF. De meeste paarden die ik te koop zie staan van particulieren moeten best een aardig bedrag opleveren terwijl de markt dus te over heeft.
Het voorjaar komt er weer aan wat mensen weer aanzet te kopen omdat ze dan in het land kunnen en dus minder duur in onderhoudt zijn.

edit:
ik zie dat je niet te veel vraagt. Misschien niet in de advertentie zetten dat het een draver is en een iets hogere vraagprijs met er bij zetten dat over de prijs wel te onderhandelen valt? De vraagprijs kan mensen achterdochtig maken omdat het een lage vraagprijs is. Vaak gaan ze dan van gebreken uit.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 17:48

dus je kan beter notk er neer zetten als 650? ze staat al op marktplaats enz.. en hier ook..
het vervelende is dat ik haar voor 1 april verkocht moet hebben... verder nog tips weten jullie of er iemand is die een draver wil??
bedankt

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:48

QuintyKelly schreef:
Een draver is vaak goedkoop omdat het qua karakter soms( dus niet allemaal!) echt geen leuke paarden zijn. Ook staan de dravers er om bekend dat ze na hun koers carriere vaak niet in de galop willen aan springen en in de draf alleen maar hard kunnen gaan. Zul soort paarden zijn dus ook niet geschikt als kinderpony's. Daarom kun je al een draver kopen voor onder de 1000 euro.

Tips om sneller te verkopen: Zet je paard op zoveel mogelijk sites en als je erbij zet dat de prijs n.o.t.k. is dan komen mensen er ookal sneller op af.

grote deel wat ik hier lees is onzin,, dravers zijn juist paarden met een werkwillig en goudeerlijk karakter..
Ook de galop enzo wat ik in jouw bericht lees klopt niet.
Dat dravers vaak goedkoop zijn klopt echter wel.
Maarja momenteel liggen de prijzen gewoon heel laag,, voor alle paarden.
TS, probeer tegen zoveel mogelijk mensen in het paardenwereldje te vertellen dat je pony te koop staat.
Je zult er versteld van staan hoe snel dat rondgaat en hoeveel mensen viavia aan hun paard zijn gekomen ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:52

nikilover schreef:
QuintyKelly schreef:

grote deel wat ik hier lees is onzin,, dravers zijn juist paarden met een werkwillig en goudeerlijk karakter..
Ook de galop enzo wat ik in jouw bericht lees klopt niet.
Dat dravers vaak goedkoop zijn klopt echter wel.
Maarja momenteel liggen de prijzen gewoon heel laag,, voor alle paarden.
TS, probeer tegen zoveel mogelijk mensen in het paardenwereldje te vertellen dat je pony te koop staat.
Je zult er versteld van staan hoe snel dat rondgaat en hoeveel mensen viavia aan hun paard zijn gekomen ;)

Nou wil ik niet vervelend zijn, maar de meeste mensen denken er zo over omdat ze geen ervaring hebben met dravers. Dat wil niet zeggen dat dravers hier moeite mee hebben of iets niet kunnen.
Als ik een paard kan kopen mag dat van mij best een draver zijn! Heerlijke paarden en bikkel hard!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:53

Citaat:

Ben jij zelf bekend met dravers?? Of is dit een verhaal van horen zeggen?
Ik heb 2 dravers die beide van de baan of kwamen/komen waarvan 1tje 13 jaar gekoersd heeft.
Zijn karakter is werkelijk goud! (van de vorige draver ook), word ingezet bij kinderrijles waarvan de kinderen nog niet kunnen rijden.
Draaft netjes, goede heerlijke galop en springen van deze is matig, vorige was beter.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:53

babs1992 schreef:
dus je kan beter notk er neer zetten als 650? ze staat al op marktplaats enz.. en hier ook..
het vervelende is dat ik haar voor 1 april verkocht moet hebben... verder nog tips weten jullie of er iemand is die een draver wil??
bedankt

Dat kan je proberen. Ik zal je advertentie opzoeken.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 17:56

nou heb er notk neer gezet hoop dat dat helpt..

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:57

Jaa klopt!
Al zitten er bij elk ras wel een paar minder leuke of juist hele leuke paarden ;)
Zo ken ik een draver, harstikke lelijk om te zien, kan wel galopperen maar dr achterbenen blijven draven,, ik ben de naam even kwijt,, is dat niet een viertakt galop? ( of hang ik nu teveel in de scooters? :Y) )
Maar wel echt een superlief beest, ook voor beginners.
De mijne komt weer van de renbaaf af, toen heb ik hem ingereden ( hij was bijna 8)
En daar heb ik tot M mee getraind in de dressuur, hij kan springen, buitenrijden, alles! Ook een goudeerlijk karakter,, alleen voor beginners kan hij soms in een drukke bui een beetje te pittig zijn.
Zo werkt het bij ieder ras en ik vind het altijd jammer dat mensen die geen verstand hebben van dravers vaak negatief over ze spreken.

TS , ik kan jouw advertentie niet vinden,, heb je een linkje?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:59

babs1992 schreef:
nou heb er notk neer gezet hoop dat dat helpt..

Je bied je dier zo goedkoop aan dat dit denk in onnodige verwarring brengt, dan denken mensen namelijk snel dat je de hoofdprijs wilt. Als je erover in overleg wilt kan je beter "bieden" neerzetten.

Hoe oud is je draver? En wat kan die wel en niet onder het zadel? Als je zelf goed kan rijden kan je bijvoorbeeld het een en ander nog doortrainen als dat nog niet is gedaan. Als je een draver kan voorrijden in keurige aanleuning met een juiste hals-hoofd houding en correcte dressuurmatige gangen (en foto's daarvan bij je advertentie) kan dat echt al heel veel schelen!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:01

IS het die zwarte merrie?

Als zij het is zou ik andere foto's maken. Persoonlijk vind ik dat deze foto's niet uitnodigen om contact op te nemen met de verkoper.
De zon schijnt vandaag, misschien kan je foto's in de zon maken. Ook (actie) foto's los in de bak geven een mooi beeld. Misschien is het mogelijk om iemand er op te zetten die haar nagevelijk kan laten lopen?

Dit zijn tips, geen tikken op je vingers :o
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:02

Ik heb in princiepe een van mn hafjes te koop maar ik heb zoiets van als er alleen maar gekken komen of niemand wil komen kijken maakt het me ook niet veel uit heb veel plek en genoeg geld om 2 paarden te voeren... In deze tijd moet je geen haast hebben met de verkoop ;)

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 18:02

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:04

het probleem met dravers en ook volbloeds is vaak dat mensen vooroordelen hebben. Een deel is ten onrechte en een deel terrecht. Meeste dravers en volbloeds, zeker als ze gelopen hebben, "weten" vaak niet wat er van een rijpaard verlangd wordt of hebben een duidelijke voorkeur qua gang ontwikkeld. Vaak zijn ze zo intelligent dat ze voor hun ruiter gaan denken en hier kunnen niet veel mensen mee omgaan en dus krijgen ze de stempel "moeilijk".

650 euro inclusief toebehoren, is vrij goedkoop en kan het idee wekken dat er medisch van alles mankeert. dus "prijs notk" is al een goede
verder goed in de verf zetten wat je paard allemaal kan.
Toen wij een EV wilden verkopen kregen we reacties van mensen die ene betrouwbaar wandelpaard wilden, en deze was echt bomproof alleen op een echte galopbaan deed hij wat er altijd van hem verwacht werd. Maar ja dan komen er mensen kijken en dan plots willen ze wel dat hij de basis dressuur kan tot en met niveau licht. Sorry maar een ex-renpaard kan je omscholen, maar niet op 1 maand tijd...

Veel succes met de verkoop.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:04

babs1992 schreef:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/41 ... 3D%3D&df=1

link naar mijn advertentie op marktplaats..

Ik zie dat je redelijk in de buurt woont, als je wilt kan ik misschien helpen om rijtechnisch het een en ander beter aan te pakken zodat je betere foto's kan maken? Het is maar een aanbod hoor, het hoeft niet :) Ik gun het je gewoon dat je paard een fijn huis krijgt :)
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 21-02-11 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:05

Ik vind het wel een leuke merrie, maar ik zou ook andere foto's maken. Zowiezo meer rijfoto's, nu zie je haar alleen van achteren en dat is moeilijk beoordelen.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:05

Als ie goed galoppeert en makkelijk in de omgang is... is het misschien handig om een filmpje te maken voor in je advertentie, onder het zadel in alle gangen, trailerladen, aan de longe, hoefsmid, etc. Dat zou een potentiële koper sneller overtuigen om toch eens te informeren. Als ze zien dat ie goed galoppeert kunnen ze hun vooroordeel alvast loslaten!
Succes!
(heb ook een draver, ik weet wat ze kunnen!)

Edit: heb zojuist je advertentie bekeken en een aantal foto's zijn niet echt goede reclame helaas. Probeer eens betere foto's te nemen, nog wat lessen te nemen om het niveau van je paard wat op te schroeven... Of eventueel met een andere andere ruiter die er iets meer uit gereden krijgt...
Laatst bijgewerkt door Animal_ABC op 21-02-11 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 18:06

dat is een goed aanbod! heel aardig..

iedereen zegt in deze tijd verkoopt het niet goed hmm maar ze moet echt voor 1 april weg!:( wat nu??

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:06

Tja mij zou het ook niet aantrekken als ik je advertentie zo bekijk...
Kan ze dressuurmatig niks? of springen?
En heb je al een ander paard gekocht naast haar,, als je geen plek,tijd,geld ( ik weet niet wat er van toepassing is) voor 2 paarden?
Tja als ze echt 1 april weg moet zijn en er komt niemand, dan is je enige optie misschien een handelaar. Klinkt erg rot, maar als jij haar niet kan onderohuden of verkopen...

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 18:09

dresuur kan ze niet veel en springen ook niet..
tja hadelaar dat wil ik ook niet..
heb dit geplaatst in de hoop op hulp dat ze een goed huis krijgt voor 1 april