Hallo allemaal.
Ik heb een leaspaard die sinds ongeveer een week weer beter is. Ze is daarvoor 3 maanden kreupel geweest.
Nou zijn er bij de manege waar ze staat, elke zondag wedstrijden. Meestal is het dan slecht weer dus ga ik niet buiten rijden.
Dan kom ik op maandag weer en dan is ze druk, of ze schrikt van alle soorten geluiden. Toen ik gister reed was ze ook de hele tijd aan het hoesten. Ze trok me zo uit het zadel. Ik heb haar toen uitgestapt en afgezadeld. Toen heb ik haar in de paddock gezet.
En er zat ongelooflijk veel energie in! Zo is het altijd in de winter als ze 1 dag stil staat.
Dus ik heb nu besloten op maandag niet meer te rijden tot de wedstrijden afgelopen zijn,of dat het weer mooi weer is op zondag. En dan wil ik haar in de paddock zetten. Ik hoor overal over vrijheidsdressuur en grondwerk. Wat is goed om daar mee te beginnen? Want dan kan ik in ieder geval iets met haar doen.
Kunnen jullie mij de basis of links van vrijheidsdressuur geven. En uitleggen wat het allebei is?
Sorry als er al "zoveel" topics over zijn. Maar mijn zoekfunctie doet het niet en om nou al die pagina's af te zoeken..
Groetjes!