Leren kusje geven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen_Joep

Leren kusje geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 21:50

Ik vroeg me af hoe je je pony kan leren om je een kusje te geven?

Groetjes Carmen_Joep

Nachtlampje

Re: Leren kusje geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:53

Dit kun je doen door bijvoorbeeld eerst wat lekkers zoets op je hand te smeren. Je paard zal je hand af likken, en je koppelt het commando "Lik!" eraan. Je oefent net zolang totdat hij ook je hand zónder lekkers likt. Daarna probeer je het over te brengen naar je wang. Je kunt ook je paard leren flemen, en leren dat bij je gezicht te doen (minder nat kusje!). Als je wat meer info zoekt, kun je kijken op verschillende VD-sites, maar ik heb ook een paar handige trucjes waarmee mijn paard het geleerd heeft. je kunt mij dus ook PB-en als je wilt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:58

Eerst is het handig om je pony te leren dat hij/zij als die iets goed gedaan heeft en jij dat aangeeft een beloning krijgt (brokje/snoepje). Dit kan bv. door met een clicker te werken. Je pony leert dan dat op het moment dat jij clickt, hij/zij het goed deed en er een beloning volgt.

De clicker moet je eerst laden, zodat je pony leert dat een click iets leuks betekent. Dit door je door gewoon bij je pony te gaan staan en te doen: click - snoepje - click - snoepje etc. Dit doe je een heel aantal keer todat je denkt dat je pony snapt dat hij/zij na de click een snoepje krijgt. Op dat moment wacht je even tot je pony bv. wegkijkt of met z'n neus naar de grond gaat of .. en dan click je en kijk je of je een reactie krijgt (als het goed is zou je pony dan een snoepje moeten verwachten). Als dat zo is dan ben je vertrokken.

Voor het kusje is de reactie van Slofje een goede :j
Ik heb het kusje aangeleerd door een snoepje in mijn vuist te nemen en mijn vuist dan tegen mijn gezicht te houden (met mijn vinger wijzend). Je pony gaat dan automatisch het snoepje achterna en als die dan je hand of wang aanraakt kan je clicken en belonen. En dan uitbouwen ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:05

Of je zegt ze naast 1 die het al kan :+ Grin sorry heb je natuurlijk niet zoveel aan, maar ik heb er ondertussen al 3 op stal die kusjes geven en 2 hebben het gewoonweg afgekeken van mijn oudje Daisy. Die het op haar beurt weer heeft geleerd van een pony waar ze vroeger naast stond in pension.

Ik ben wel bezig met nr 4 het gewoon te leren, die pikt het niet echt op van de rest :+ Ik hou een stuk wortel in mijn hand en hou die tegen mijn wang. Als ze dan komt met dr neus zeg ik "kusje" en als ze touched is het goed en krijgt ze dr stukje wortel. Een beetje zoals Slofje uitlegt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 08:54

loveeguess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:04

Als je via google zoekt vind je veel

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:38

Ik heb het gedaan door het commando te geven (naar mijn wang wijzen en een gesproken commando) en mijn pony te belonen als hij nieuwsgierig bij mijn wang ging snuffelen. Later heb ik dit steeds moeilijker gemaakt, hij moest mijn wang aanraken, daarna een lik geven.

Carmen_Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:38

Heel erg bedankt allemaal! :D

ELNSRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:37

houd een snoepje of wat anders voor je wang en zodra hij.zij het pakt beloon je
zo blijf je door gaan met een commando: KUS en als hij het onder de knie heeft VOILA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:10

Stroop op je wang smeren. :) Dat is geen grapje trouwens, dat werkt echt goed.

Kimberley6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:25

Ik heb hem eerst geleerd mijn hand aan te raken. Iets lekkers in je hand houden en naar je volle hand wijzen, gegarandeerd dat hij dan het lekkers wil pakken en dus ook jou hand aanraakt (ik werk wel met een clicker). Commando erbij gegeven (wel een andere dan voor kusje geven). Later toen hij het kon mijn hand bij mijn wang gehouden, nog hetzelfde commando en later alleen naar wang wijzen en het nieuwe commando geven. Bij mij hielp het ook dat ik daarna mijn handen op mijn rug deed, zodat hij eerst mijn wang aan moest raken, voordat hij dus wat lekkers uit mijn handen kreeg..

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:02

Ik ken een pony die het van een andere nadeed :P

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:39

Iets lekkers op je hand doen zodat ie het er af likt. Een pony van onze manege fleemt als je zijn snuit / mond aanraakt, dus als je dan een kusje op ze mond/snuit gaf fleemde die terug en leek het ook net een kusje :)

ponytricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:11

happylove888

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:14

leren kusjes geven kan best moeilijk zijn, terwijl je weet met welke pony je temaken hebt
ik heb vroeger gehad dat ik dat ook een keertje deed, en toen hapte die in mijn wang
sinds dien weet ik welke ponys daarvoor geschikt zijn
als hij/zij schrikkerig snel bang, of hyper is, kun je beter ff afwachten
is de pony kattig, leer hem om aan dingen te wenne
als je echt iets wil proberen, raad ik je de bovenste advies ding aan..
met iets op je hand

SUC6 :P

ponytricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:18

als je wil dat je pony respect voor je heeft en je niet bijt enz. moet je de basis goed voor elkaar hebben

Romy1710

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:31

kent je paard touch?
dan zou je je vinger op je wang kunnen leggen en touch vragen, en het zou uitbreiden (maar dat is zondere tong)
of als het je hand kan likken op commando moet je je hand bij je hoofd houden en het dan vragen, en het zo uitbreiden (met tong)