Onlangs heb ik een nieuwe kinketting aangeschaft... een met kleinere schakels. Maar die had ik steeds nog los aan het bithaakje hangen... had het haakje nog niet dichtgeknepen zodat de ketting er niet meer af kon.
En toen was die ketting bij de laatste keer aftuigen op de grond gevallen. En dom dat ik ben had ik die niet weer meteen aan mijn hoofdstel gehangen, maar los op de wagen gelegd.
Gisteren had ik menles en ik was veel te laat begonnen met poetsen en inspannen. Dus met grote haast het tuig erop gegooid, alle riemen vastgemaakt en met flink tempo over de weg op weg naar les. Dat is zo'n 4,5 km: deels zandweg deels asfalt, en gelukkig een heel verkeersluw traject.
Coldy was onderweg heel lastig te sturen en terug te nemen... ze deed echt een beetje raar. Maar ik had helemaal niet in de gaten waardoor dat kwam tot we bij de manege aankwamen waar de les was. Daar stond een tractor op het pad en daarom moest ik een vrij scherpe bocht linksom maken.
En toen zag ik waarom ze zo slecht stuurbaar was... ik was dus compleet vergeten de kinketting te monteren. En die bleek nog naast mijn bokkussen op de kar te liggen.
Ik was onderweg op de zandweg echt door de nodige kuilen gereden. En had zelfs een stuk gegalloppeerd om wat tijd te winnen omdat ik zo laat was. Ik was dus stomverbaasd dat ik die ketting niet gewoon verloren was onderweg.
Maar goed... ketting weer eraan gedaan en tjee... wat reageerde ze opeens weer lekker!!

Maar dat is dus echt linke soep, hoor... mennen zonder kinketting. Als ik ergens flink voor had moeten remmen/ingrijpen, dan was me dat niet gelukt. Het is deze keer gelukkig goed afgelopen...