van schrapen naar uitslaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rosa_emmelie

van schrapen naar uitslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 22:07

ik heb een vraagjee

ik ben al een tijdje bezig met VD. ik ben ook bezig met de jambete maar als ik hem vraag dan schraapt hij alleen maar over de grond. ik wil graag oefenen dat hij hem echt omhoog doet.
hebben jullie tips hoe je het kunt uitbrijden?

Groetjes Emmelie :)

rosa_emmelie

Re: van schrapen naar uitslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 10:18

iemand?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:21

Dit is niet heel makkelijk uit te leggen op een forum. Er zijn ook verschillende manieren om dit probleem te benaderen. Ik zou beginnen met voet hoog houden, gewoon gebogen. Zodat ze begrijpt dat ze niet moet schrapen maar haar been moet optillen. Daarna kun je haar leren haar been te strekken.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:25

dapperdier schreef:
Dit is niet heel makkelijk uit te leggen op een forum. Er zijn ook verschillende manieren om dit probleem te benaderen. Ik zou beginnen met voet hoog houden, gewoon gebogen. Zodat ze begrijpt dat ze niet moet schrapen maar haar been moet optillen. Daarna kun je haar leren haar been te strekken.

Zo heb ik het ook gedaan, en dan uiteindelijk alleen belonen wanneer je paard zijn been hoog genoeg optilt, dan leren ze dat ze het pas goed doen als ze hun been ook daadwerkelijk hoog optillen.

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 12:19

oke dank je! ga ik proberen.

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:26

Mijn paard schraapt ook alleen maar als ik een voet vraag (dan gooit hij als het ware met zijn voet, waarna hij weer op de grond pleurt) maar als ik hem wat enthousiaster maak -minder snoep erin stoppen, dan moet hij harder zijn best doet- dan houdt hij op een gegeven moment zijn voet in de lucht. Zo van; JOEHOE KIJK DAN, *Zwaai-met-voet* misschien helpt dat. Minder snel belonen, pas als hij een mooiere/hogere/stillere voet geeft.