Hoe paard achter me laten draven zonder inhalen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EliseLukas

Hoe paard achter me laten draven zonder inhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 16:38

Met mijn paard ben ik aan het oefenen dat hij los met mij meeloopt. Dit gaat heel goed, maar hij loopt vaak wel iets te dichtbij in stap maar in draf loopt hij zelfs voor mij met zij hals en zo kan ik nooit naar rechts (hij loopt nl rechts). Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij achter mij blijft lopen? Hij volgt wel ontzettend braaf maar hij moet eigenlijk gewoon iets meer achter mij blijven.

doei

Re: Hoe paard achter me laten draven zonder inhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:43

Iedere keer als hij voorbij je loopt: Hooo, naar achter

Je kan een zweep in je handen nemen en die rechtvooruit steken als je rent, wanneer hij voorbij je komt de zweep horizontaal houden en als "muur" gebruiken: Hooo en naar achter.

Ook kan je een halstertouw of leadrope gebruiken.
Die dient als "staart"
In de natuur vragen paarden afstand van elkaar door eerst met de staart te zwiepen....

Je kan ook steeds omdraaien als hij je wilt inhalen, zo ben je hem te slim af en loop je alsnog voorop...

Misschien heb je iets aan dit filmpje? Hierbij gebruik ik oa. de staart en en sneller omdraaien:
http://www.youtube.com/watch?v=moWSGqPlgT0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:45

Ik gebruik ook mijn leadrope om aan te geven wanneer hij te dicht in mijn persoonlijke ruimte komt :j
Momenteel gaat hij die bubbel nauwelijks meer in en is er maar een inimini zwiepje nodig om hem bijv. van rechts naar links te krijgen.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 16:52

Dankjulliewel. Het filmpje is heel duidelijk. Ik zal het gaan proberen. Hij is alleen nogal lomp dus ik durf ook niet ineens stil te gaan staan maar dat omdraaien is wel een heel goed idee en ik zal een halstertouw bij de hand gaan houden als staart.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:15

In stap al duidelijk gaan aangeven dat je paard uit jouw persoonlijke ruimte moet blijven. Met zweepje of leadrope naar 'm zwaaien/wijzen, helpt dat niet, doe je dat iets duidelijker. ALs dat nog niet helpt, zwaai je de leadrope of zweep tegen de borst van het paard aan (geen klap, maar gewoon een klein tikje)