Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst een topic over Spuni geopend heb.
Het gaat eigenlijk best goed maar dan alleen onder het zadel, in de hand is een drama. Hij laat zich weer eens moeilijk vangen en vind alles eng. We moeten dus maar weer flink gaan oefenen. Ik heb met de kerst een heel goed boek van m'n broer gekregen, over Linda Tellington Jones. We gaan dus weer wat proberen. De oefening die ik dus aan het doen is van Linda afkomstig.
Omdat Spuni alles wat voorbij z'n hoofd gaat eng vind wil ik dat dus gaan aanpakken. Dit doe ik met een zweep, eerst even aanraken bij de schoft (bij Spuni nog een hele kunst) zodat hij voelt dat er wat is. En dan de zweep met een boog over z'n hoofd, gewoon geleidelijk dus niet snel.
We zitten er nu ook aan te denken dat Spuni mogelijk slecht ziet. Hij draait z'n hoofd soms heel vreemd als hij iets ziet.
Eventuele andere tips om z'n angst te overwinnen hoor ik natuurlijk graag. Ik ben nu onderhand al 2 jaar bezig en het is minimaal verbeterd.
Nouja hier zijn dus wat fotootjes van Spuni.

Eerst wat loswerken

Dit is alleen al de reactie van de zweep erbij pakken (geen slechte ervaringen met zweep gehad)

En weer overnieuw beginnen

Zo gaat hij goed

Gespannen koppie

hoezo verbaasd?

Nu bij de neus beginnen en dan naar de schoft.

Neveuze reactie

klaar