Idd,, dressuur aan lange teugel!We zijn hier allebei nog helemaal nieuw in, dus we waren wel een beetje FC Knudde samen
Kimo vond het maar raar dat ik half achter hem liep, ipv gezellig ernaast, en ik had een beetje ruzie met me nieuwe (en nog lekker stijve) slof, de plek waar ik me zweep moest laten, en dat ik dus zelf ook niet stiekem wat dichter bij zn hoofd ging lopen
Maar uiteindelijk kregen we toch de smaak te pakken!Om het extra spannend te maken, zijn we gelijk maar naar buiten gegaan lekker in de storm!
We zijn iig gelijk lekker uitgewaaid!We moeten nog erg veel leren, maar ben erg trots op mn pony dat hij het nu al zo goed deed! (ondanks mijn gekluns)
Hier de foto's/filmpjes!

Klein drafje geprobeerd
Dat was nog wel moeilijk!Hier ging het al een stuk beter!
Super trots op mn kleine poown!

Tips voor mezelf:
* Niet teveel naar voren lopen
* Teugels langer laten!
Verder tips/commentaar zijn zeer welkom! We willen graag meer leren!

daar ben ik totaal niet mee eens.. ik zie overal ook in de filmpjes dat je de teugels in een boogje laat lopen,
De kwaliteit verschilt natuurlijk weer per lijn. Ikzelf had vroeger altijd softgriplijnen (van hetzelfde materiaal als de meeste longeerlijnen tegenwoordig) van ongeveer 4 meter in totaal. Nu heb ik op maat gemaakte leren lijnen van dezelfde lengte. Menleidsels zijn vaak wel het dubbele! Dat is echt veel te lang voor het werk aan de lange teugel. En een knoop erin, of er verder achter lopen lijkt me niet echt een geschikte oplossing op lange termijn. Gewoon even investeren in de juiste lengte lijnen. Je kun desnoods een longeerlijn kopen, op de juiste lengte afknippen, extra musketonhaak eraan en klaar
En moet idd meer contact houden, gaat nu overigens al wel een stuk beter! Maar we zijn allebei nog een beetje aan het zoeken