Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tanec_meisje schreef:Als je mijn eerdere topic leest, weet je dat het zo niet werkt, bij mij niet en bij mijn pony ook niet. Om zulke reacties vraag ik dus niet!
Johanna59 schreef:tanec_meisje schreef:Als je mijn eerdere topic leest, weet je dat het zo niet werkt, bij mij niet en bij mijn pony ook niet. Om zulke reacties vraag ik dus niet!
Echt wel. Hij is dus duidelijk de baas over jou.
Als je hem niet mee krijgt uit de wei, heeft hij een verschrikkelijk verkeerde opvoeding genoten.
Dit moet je echt direct beter aanpakken. Neem er iemand bij, die hem een tik op zijn kont geeft.
mirka1994 schreef:Johanna59 schreef:
Echt wel. Hij is dus duidelijk de baas over jou.
Als je hem niet mee krijgt uit de wei, heeft hij een verschrikkelijk verkeerde opvoeding genoten.
Dit moet je echt direct beter aanpakken. Neem er iemand bij, die hem een tik op zijn kont geeft.
Dit hoeft dus echt niet met een tik op de kont! Ik ben het absoluut eens dat het pure dominantie is. Maar je kan dit oplossen zonder tikjes en boos worden.
TS als je dit gedrag wilt verhelpen kun je je beter verdiepen in de oorzaak van dit gedrag. Waarom doet hij doet? En hoe voorkom je dit. Pat Parelli legt elke stap uit wat je doet en waarom jij en je paard op een bepaalde manier reageren. Je leert de psyche van je paard kennen. En je leert hierop in te spelen. Is heel interessant en leuk.