gymnastisering/voorbereiding dressuur op een postzegel.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

gymnastisering/voorbereiding dressuur op een postzegel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 16:55

Zoals mijn profiel al doet raden, woon ik in zweden. Prachtig land, maar wel al vanaf half nov sneeuw. Grondwerk met mijn paard met beenprobleem werd daardoor onmogelijk, met als gevolg lang stilstaan.
Na onderzoek door da (vergroeiing in sprong/lichte veranderingen in knieen en hals) werd me aangeraden sneeuw te schuiven en paard aan het werk te zetten a.d. long/dan wel werk aan de hand.
Dat ging een paar dagen goed, maar toen kwam dooi en weer vorst en nu is de onderlaag sneeuw, ijsblokken, ijsplaten, bobbels etc.

Omdat paard met probleem al moeite zat heeft met lopen en aardig sjaggie is geworden, laat ik haar uit noodzaak met rust. Maar ik heb hier ook nog een merrie van 15 staan met 0,0 basis aan rijden (we waren haar net de hulpen aan het aanleren in de herfst, beginnetje met longeren etc... wel zadelmak en stapritjes door bos gemaakt) en een ruin met slechte bespiering.
Met ruin en merrie willen we graag buitenritten maken, maar ik wil ook graag aan bespiering werken en voorbereiden voor wat dressuur voor het paard. Gymnastisering dus en draagkracht verhogen.

Maar ja... beetje lastig als je geen rijbak en geen rijhal hebt en de wei bestaat uit sneeuw gemengd met ijs etc. Een klein stukje voor de stal kan net, maar is wel hard en niet echt zonder hobbels.
En heel erg klein.

Kan ik nu echt niets doen met hun? De weg op, is momenteel geen optie. Als ik eentje uit de wei haal, gaan de andere levensgevaarlijke toeren uithalen op de wei, ook de merrie met beenprobleem. Daar zit ik nu niet op te wachten

Rechtrichten heb ik mee gewerkt, maar twijfel nu weer ivm discussie Klassiek Dressuur/Academisch dressuur. Is dit wel zinvol? Lateraalwerk, las ik ergens. De oefeningen hielden vooral ubertreden in, maar ook dat blijkt bepaald niet zonder risico (SI gewricht/sprong etc) als je niet exact weet hoe en wat. En daar ben ik dan weer niet kundig genoeg in en ik neem geen risico's,
Dus wat nu?'
Dan maar niets doen? Vind ik ook niet zo leuk, gezien deze situatie nog wel ff kan aanhouden.

Tips uit alle hoeken zijn welkom.