nieuwe trucjes.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Regenpier

nieuwe trucjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 18:22

ik heb Izo nu 2 'trucjes' van vrijheidsdressuur aangeleerd, ik ben er echt pas net mee bezig en tot nu toe gaat het heel goed!
Ze heeft al geleerd om stil te staan als ik dat ook doe, dat was eerst namelijk wel anders, dan rende ze je zo'n beetje om... Nu stopt ze meteen! en is ze ook veel braver :P
Sinds kort kan ze ook achteruit lopen op mijn kommando, dat is een soort klikje met mijn tong. Dat doet ze alleen nog als ik naast haar sta. Sinds woensdag kan ze het ook als ik haar op haar borst aanraak en dan zelf achteruit loop!

Nu was mijn vraag, welke trucjes kan ik haar nog meer aanleren? Ze is al 20 en moeilijke grote trucjes als zitten, liggen, stijgeren enz. wil ik haar niet aanleren, het gaat vooral om de kleine dingen.
Ik dacht zelf aan iets oppakken op kommando, maar ze is eigenlijk met niets nieuwsgierig, en kijkt dus naar niets... Dat werkt dus niet!

Zijn er nog tips? En misschien ook als je denkt dat ik het fout doe, dan hoor ik het graag! ik heb er zelf ook niet echt veel verstand van!

Bojangles

Re: nieuwe trucjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:24

www.vrijheidsdressuur.eu (wordt binnenkort nog verder aangevuld en geupdate overigens!)
Het oppakken heb ik geloof ik uitgebreid beschreven op mijn website.

Met targetten kun je ook veel doen. Targetten van verschillende pionnen, targetten in beweging, targetten hoog/laag waar dan ook, targetten met schouder/heup, etc etc.
En van hieruit kun je weer van alles aanleren. Denk aan balletje duwen, iets oppakken, iets aangeven, kleedje uitrollen, toeteren, in piepbeestje happen, etc etc :)

Keus genoeg dus! :D

Maak je gebruik van een clicker of beloningssignaal?

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 20:11

ik beloon haar gewoon door haar heel goed te knuffelen en met mijn stem. Als ze het trucje na een tijdje helemaal perfect doe geef ik haar een snoepje.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 20:21

ik heb op je site gekeken, ik ga haar nu het targetten aanleren! handige tip! bedankt!