Vragen over longeersingel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Irmy

Vragen over longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 21:13

Hallo,

Ik heb wat vragen over de longeersingel. Volgens mij kun je er een hele hoop mee, maar kun je ook dingen zónder deze singel?
Kun je ook stelling vragen tijdens het longeren zonder longeersingel?
En kun je 'lange-lijnen' zonder longeersingel?
Daar was ik eigenlijk wel benieuwd naar, aangezien ik er geen heb, en ze volgens mij toch wel handig zijn.
Alvast bedankt!

TheJokerr

Re: Vragen over longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:52

tuurlijk kun je lange lijnen zonder longeersingel, doe ik veel liever dan met..
Stelling zou je je pony zelf aan moeten leren, ik geen af en toe wel een klinkje met mijn pink en dan geeft me pony wel na, maar ook moet ik ervoor zorgen dat ze haar rondje blijft lopen :)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:03

Door een longeersingel te gebruiken blijven je lijnen makkelijker op de juiste hoogte en kun je variëren in je afstelling.
Zonder zou prima kunnen maar het risico is dat vooral je buitenste lijn makkelijk te laag zakt op de benen als je te weinig contact hebt.

Wil je nu dubbellongeren of lange lijnen werk doen?

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:10

Bojangles schreef:
Door een longeersingel te gebruiken blijven je lijnen makkelijker op de juiste hoogte en kun je variëren in je afstelling.
Zonder zou prima kunnen maar het risico is dat vooral je buitenste lijn makkelijk te laag zakt op de benen als je te weinig contact hebt.

Wil je nu dubbellongeren of lange lijnen werk doen?

ik denk dat ze beide wil gaan doen.

Verder lange lijnen kan prima zonder longeer singel, als je bezig gaat met wijken en zulk soort dingen vind ik het juist fijner zonder, maar je moet dan wel contact houden omdat zoals bojangles al zegt, anders kan je lijk makkelijk "afzakken"

Bojangles

Re: Vragen over longeersingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:46

Ja ligt er ook een beetje aan vanuit welke positie je gaat werken :)

Aah ik lees nu nog een keer de openingspost en zie dat het er bijstaat :+ was nog niet helemaal wakker denk ik!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:50

Lijnge teugelen doe ik altijd zonder longeersingel.
Lange lijnen ligt eraan vanuit welke basis ik dat doe. Puur in de bak vaak zonder singel.
Als ik het doe als voorbereiding op mennen gebruik ik een schoftje, en doe de leidsels door de lichtogen.

Longeren zonder longeersingel kan wel, maar dan zou ik enkele longe nemen. Mogelijk kun je gebruik maken van een longeerhulp dan. Of gewoon aan de kaptoom loswerkend.
Maar als ik echt gericht wil trainen met longeren gebruik ik altijd een longeersingel. Dan kan ik makkelijker bijzetten, maar wat ik nog liever doe is dubbellongewerk. Hier heb je wel voldoende grote ringen voor nodig aan je singel.