[AR] Lukas voor de kar (kar ev. te koop)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EliseLukas

Lukas voor de kar (kar ev. te koop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 12:39

Gisteren zijn we weer met Lukas op pad gegaan (voor de 5e keer) en hij was weer ontzettend braaf. Hij schrok alleen van een eend in de sloot en dat gebeurt natuurlijk altijd precies als er een auto aankomt... Mijn vader is aan het mennen en de instructeur zit ernaast. Nadat we 7 jaar geleden ons menbewijs gehaald hebben hebben we niet heel veel meer gemend en dit was voor mijn vader pas weer de derde keer dus hij is misschien wat onwennig.

De kar is te koop omdat zoals jullie zien er maar 2 op de bok kunnen en ik of mijn vader daardoor steeds moet fietsen. We willen nu een vierwieler omdat de instructeur voorlopig nog wel meegaat en omdat hij makkelijk een vierwieler kan trekken. Voor meer info pb.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. We gaan volgende week in de bak rijden om het sturen etc te oefenen. Ooit wil ik misschien wel aan dressuurwedstrijden meedoen maar Lukas is pas 4,5 jaar dus dat zien we dan wel weer. Eerst gewoon rustig aan door het dorp ;).

Romy_tessa

Re: Lukas voor de kar (kar ev. te koop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:26

Leuk zoals jullie met hem bezig zijn. Hier kunnen vele anderen een voorbeeld aan nemen zo netjes als alles verzorgt is en zo rustig als jullie beginnen met een leeftijd van 4,5 jaar, super!

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 22:55

Dankje :D. Maar het paard werkt ook heel erg goed mee hoor en verder proberen we alles zo goed mogelijk te doen (we zijn alleen niet erg ervaren). Ik vind het nog steeds ontzettend moeilijk om te mennen omdat mijn paard zo ver weg lijkt en ik zit nog in de knoop met die leidsels maar heb het was een paar weken geleden ook pas weer de eerste keer sinds jaren en net op het moment dat we van huis weggingen en hij slingerde. Gelukkig is de instructeur wel ontzettend ervaren en als er iets gebeurd dan heb je niet eens de tijd om met je ogen te knipperen of hij heeft de leidsels al vast en het paard onder controle.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:02

Dat doet ie goed!

zwenkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:01

gaat al heel goed

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 02:54

Is het een HCA wagen???

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 08:16

Napie schreef:
Is het een HCA wagen???

Eerlijk gezegd weet ik het merk niet (als je dat bedoelt met HCA). Ik weet wel dat we hem toen op paard en koets gezien hebben en gekocht. Ik heb wel duidelijke foto's, die kan ik ev wel mailen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:59

Graag

Ik vind het trouwens een geweldig mooi paard. Ik hou wel van een beetje body aan een paard

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 16:26

Voor iedereen die interesse heeft:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EliseLukas op 27-01-11 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 16:28

Napie schreef:
Graag

Ik vind het trouwens een geweldig mooi paard. Ik hou wel van een beetje body aan een paard

Thnx :D! Ik vind hem ook altijd zo superstoer en hij gedraagt zich ook heel stoer, zo ontzettend braaf en hij loopt vrachtwagens zo stoer en zonder een krimp te geven tegemoet.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:29

Geen HCA, helaas want die zoek ik nog voor iemand

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:41

Wat een heerlijk dier. Ik hou ook wel van wat bot. Hij doet het echt super hoor. Dat koele met die vrachtwagens is goud waart voor de wagen. Vind jullie wel erg dapper langs zo'n vaart. Bij ons heb je wat dat betreft ook maar weinig keus maar heb de vaart altijd liever aan de andere kant van de weg. Dan rij ik heen meestal zo dat ik er niet langs hoef en dan terug dat de vaart links ligt (als ik perse zo'n route doe).

Jullie wagen is volgens mij een Kelders, te zien aan de kussens.
Helaas cob maat, past niet bij mijn reuzinnetje :+ Maar deze raak je vast wel kwijt :j

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 16:49

VanHuisUit schreef:
Wat een heerlijk dier. Ik hou ook wel van wat bot. Hij doet het echt super hoor. Dat koele met die vrachtwagens is goud waart voor de wagen. Vind jullie wel erg dapper langs zo'n vaart. Bij ons heb je wat dat betreft ook maar weinig keus maar heb de vaart altijd liever aan de andere kant van de weg. Dan rij ik heen meestal zo dat ik er niet langs hoef en dan terug dat de vaart links ligt (als ik perse zo'n route doe).

Jullie wagen is volgens mij een Kelders, te zien aan de kussens.
Helaas cob maat, past niet bij mijn reuzinnetje :+ Maar deze raak je vast wel kwijt :j

Idd goud waard! Echt heerlijk om zo over straat te kunnen met hem. Alleen schrikt die sukkel dan weer van eenden... haha. Dapper langs de vaart valt nog wel mee (zit nog wel wat gras tussen hoor), het engst is het erf af over de brug die alleen op het middenstuk van de brug leuningen heeft en daarna en daarvoor 2x 2m niet... Dat vind ik echt doodeng en het is ook nog te smal om hem naar het water toe te sturen mocht hij schrikken (instructeur zegt dat wanneer ze het water zien ze er niet in springen, maar door die oogkleppen zien ze het vaak niet en daardoor gaan ze te water). Maar hij weet wel dat daar water is en gelukkig schrikt hij niet zo heel snel.

Ow een kelders... Ik wist wel dat het een redelijk bekend merk was maar kan het nergens terugvinden op de kar. En ik weet niet of het Cob maat is want hiervoor heeft mijn dravertje ervoor gestaan en die is 1.65m. Maar als het echt een reus is dan gaat het hem denk ik niet worden. Staat zo banketstaaf als die lichtogen op zijn knieen hangen hahaha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:00

Citaat:
En ik weet niet of het Cob maat is want hiervoor heeft mijn dravertje ervoor gestaan en die is 1.65m. Maar als het echt een reus is dan gaat het hem denk ik niet worden. Staat zo banketstaaf als die lichtogen op zijn knieen hangen hahaha

Rizanta is 1.75... dus dat scheelt 'maar' 10 cm met jouw dravertje.... :)*
Misschien zijn er toch meer mensen ook geinteresseerd dus vraag het gewoon in je topic, zou je de wielmaat even door kunnen geven (in inch of cm, de doorsnee) en als je de wagen gewoon recht houdt, aan het lamoen, hoe hoog de aanzet voor het lamoen dan is (dus daar waar het lamoen van de wagen afgaat)? Dan kan ik meten hoe dat zou staan qua hoogte met haar lange benen.
Dit is Rizanta :D
Afbeelding
Die wagen was ook oorspronkelijk bedoeld voor E-pony's.

Laat mijn man dit niet horen trouwens :+ :x

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 17:04

Hahaha 'maar' 10cm kan best veel zijn. Bij het eerste paard waar ik ging kijken nadat mijn draver overleden was had een schofthoogte van 1.75, ook 'maar' 10cm hoger. Dat was in het echt toch anders dan op de foto's hahaha.

De wielmaat is 23". Dat stukje van het lamoen zou ik even moeten opmeten en dat lukt zondag pas (de rest van de week ben ik in mijn eentje bij mijn paard en meten en vasthouden is denk ik niet echt haalbaar alleen.)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:49

23" spant er inderdaad net om, zal eens wat navraag doen.
10 cm is inderdaad best een heel stuk, ook als je op moet stijgen :=
Je pony/paard hoeft er niet voor te staan hoor, gewoon lamoen recht zetten, met bijv schraagje of stoel eronder en dan kun je meten :j

Maar ik heb totaal geen haast :+

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 17:53

Nee, wilde hem er niet voor gaan zetten maar ik wil die kar ook niet laten vallen ofzo en mijn vader zet hem altijd op zo'n kunstige manier weg dat hij weinig plek inneemt, maar dan durf ik hem ook zelf niet te pakken.

10 cm is heel veel. Mijn paard stond zoiezo nooit in een box en in een box lijken ze al groter en deze was dan ook nog ineens 1.75! En ik vind het ook helemaal niks bij een vreemd paard in de box en dan ook nog zo'n grote.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:07

Hee, daar is het prachtige paard weer :D

Mooie kar ook, wat is je vraagprijs? O:)

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 18:21

BrittKitt schreef:
Hee, daar is het prachtige paard weer :D

Mooie kar ook, wat is je vraagprijs? O:)

dankje :)

Maar de vraagprijs is bieden... ;)

_Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:23

Leuke pony!
en dat hij schrikt;Kan gebeuren!

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 19:53

Ik heb geen idee wat ik ervoor moet vragen (is ook eigenlijk mijn vaders kar), maar we hebben er zelf rond de 1.500,- voor betaald als ik me niet vergis.

speedyrunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 08:04

Mooi paard hebben jullie.
En de kar ziet er ook keurig uit!