"Licht" spierbevangen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

"Licht" spierbevangen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 17:47

Maar een fjord die graag wil werken, maar zijn grenzen niet wil kennen. En na afloop zich voort loop te slepen om weer bij stal te komen. Gevalletje dom blondje die er niet van wil leren.

Zijn er mensen die eventueel wat tips hebben om hem toch bezig te kunnen houden. Zonder teveel te doen of zonder overbelasting.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:52

BEH --> GVL

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 17:56

Eh ik snap hem niet meer en geloof ook niet of dat het hier goed staat. Kan aan mij liggen.

Zou het eerder bij medisch zetten dan. :?

jcristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:48

Het staat hier vast omdat je VD spelletjes met je pony zou kunnen gaan doen om hem bezig te houden zonder hem lichamelijk teveel te belasten. :) Dat was immers je vraag, toch?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:55

Is de spierbevangenheid medisch aangetoond? Iig stapregime, zeker een paar weken, vervolgens voorzichtig opbouwen, met een paar minuten per dag draven, en dan aan de hand. Niet longeren. Na verloop van tijd nogmaal bloed laten afnemen om de spierwaardes te laten nakijken. Als hij aan de hand moeilijk bij je te houden is, is dat een goed moment om grondwerk mee te nemen, pasje naar voren, naar achteren en opzij, beide kanten uit. Schrikparcours neerzetten en dat aan de hand mee laten nemen. Lopen over zeiltje, over balkjes enz.

En een paard weet niet wat goed voor hem is, dus waarom zou hij er van moeten leren? Jij moet zijn grenzen bewaken....

ikenindi

Re: "Licht" spierbevangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:58

Ik ga mee met cassidy. Jij kan toch optijd stoppen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 00:09

Als je een paard losgooit of geen controle meer hebt tijdens het longeren, kan het paard over grenzen heengaan.
Daarom, stappen aan de hand.
Als de spierbevangenheid niet medisch is aangetoond, alsnog bloed laten afnemen (als het niet te lang geleden is)...
Verder even met je DA bespreken wat je aan supplementen ter ondersteuning van de spieren kunt geven....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 01:50

Niet mee gaan werken, hooi voeren en elke dag neutradex in de drinkbak voor een week. Dan eens weer kijken....
Uiteraard wel gewoon in de wei elke dag.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 09:32

Cassidy schreef:
Is de spierbevangenheid medisch aangetoond? Iig stapregime, zeker een paar weken, vervolgens voorzichtig opbouwen, met een paar minuten per dag draven, en dan aan de hand. Niet longeren. Na verloop van tijd nogmaal bloed laten afnemen om de spierwaardes te laten nakijken. Als hij aan de hand moeilijk bij je te houden is, is dat een goed moment om grondwerk mee te nemen, pasje naar voren, naar achteren en opzij, beide kanten uit. Schrikparcours neerzetten en dat aan de hand mee laten nemen. Lopen over zeiltje, over balkjes enz.

En een paard weet niet wat goed voor hem is, dus waarom zou hij er van moeten leren? Jij moet zijn grenzen bewaken....

Geen bloed onderzoek geweest vond de DA niet nodig, omdat het licht was. En inderdaad stappen meerdere keer per dag 10 minuten, maar dit word op een gegeven moment erg lastig. Heb normaal gesproken een heel netjes opgevoed paard. Schrikparcours neerzetten is ook niet interessant voor die bolle.

Het grootste probleem is gewoon dat hij wil werken en niet saai stappen.

Krachtvoer kreeg hij al helemaal niet en staat op streng rantsoen wegens dik worden van lucht.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:01

Heeft je DA ook gezegd wanneer je weer wat meer mocht doen? Want als hij zich nu al naar stal moet slepen na 10 minuten stapwerk, dan zie ik dat niet meer als lichte bevangenheid.
Hoe lang is het geleden? Je zou alsnog wat bloed kunnen laten afnemen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 21:29

Sorry niet helemaal duidelijk geschreven. Dat naar stal slepen is alleen als we gereden hebben in de bak of buitenrit. En dat is zo'n 11 dagen geleden dat ik gereden heb in de bak en 7 dagen geleden dat ik buitengereden heb.

Na 10 minuten stapwerk is het nog actief genoeg (te actief eerder). Doe trouwens wel erbij losgooien anders word hij helemaal knettergek en dan is stappen ook niet meer te doen. Ben nu wel trouwens het stappen iets aan het uitbreiden. En moet dus nog 8 dagen stappen.