Ellie wordt in april 4 jaar. Al met al een mooie leeftijd om eens iets te gaan doen. Heel langzaam weliswaar, want mevrouw heeft 3,5 jaar weg staan rotten in de wei. Het afgelopen half jaar heb ik af en toe geoefend met dekens, zowel rondzwaaiend als op haar rug als op haar hoofd en wat geoefend op stemcommando's en dat soort dingen. Twee weken geleden heeft ze voor het eerst een bit in gehad. Toen alleen om even te passen, vorig weekend voor 'het eggie'. Het was zaterdag nog even uitzoeken wat wel en niet werkte, maar daar waren we al snel uit.

De foto's zijn van zondag (2e keer aan de longe), toen had ik ringetjes om de neusriem waar ik de longeerlijn aan vast kon maken. Dit keer 10 minuten rondgeslingerd, want toen ik met 10 minuten wilde stoppen bedacht ze ineens dat ze best leuk in een hoek weg kon draaien en kon stilstaan bij de poort. Dus daar heb ik haar nog even door laten lopen en toen ze er weer zonder af te remmen langs af ging zijn we gestopt.
Ik ben in elk geval echt onwijs trots op m'n meissie. Ze luistert erg goed naar stemcommando's en pakt 't longeren erg goed op.

Enough for the talking, op naar de foto's!

Eerst maar eens klaarmaken voor 'vertrek'.

Even afgeleid door alles om haar heen.

Er komt zowaar al ontspanning in.

Galop? Maak er maar een sprintje trekken van.

Rustiger galopje.

Drafje.

Zonder hulpteugels.

En tot slot een erg zielig, bezweet en moe paard...

De longeerlijn op haar rug zit aan de singel vast en kom ik in principe niet aan. De andere lijn zit aan twee ringetjes aan haar neusriem, dus ondanks de druk op de longeerlijn af en toe heeft ze druk op haar neus en niet in haar mond. Ik moet de enkele longeerlijn nog even opzoeken, dat scheelt weer een lijntje.

Ik hou van mijn Elledel.

Laat gerust een berichtje achter!