Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
marleen_usar schreef:Heb ik ook gehad is dominantie probleem, dat moet je echt aan pakken.Ik nam een zweepje mee en daar ging ik flink mee dreigen dat wertke goed.
xKita schreef:ik word wel onzeker als ze naar me toe begint te springen,
maar ik probeer het nooit te laten merken,
WildWings schreef:In plaats van meteen te meppen kan je je ook afvragen of je zelf geen tegenstrijdige of verkeerde signalen afgeeft. Sta je wel op de goede plek, heb je je lichaam goed gedraaid, snapt je paard wel wat je bedoelt, sta je er niet ontzettend onzeker bij? Dan kan je wel meteen de zweep erbij pakken, maar als het probleem bij jou ligt los je het uiteindelijk niet op met slaan.
liljebo schreef:xKita schreef:ik word wel onzeker als ze naar me toe begint te springen,
maar ik probeer het nooit te laten merken,
Je kunt je paard niets wijsmaken. Als je bang wordt, prikt hij zo door het 'doen alsof' heen. Onderzoek toonde aan dat een paard al reageert op verandering in hartslag.
Ben eerlijk naar jezelf en naar het paard toe en neem gewoon hulp.
xKita schreef:bedankt,
ik ga het binnenkort eens met de longeerzweep proberen,
ookal denk ik niet dat het me dan lukt om d'r te raken aangezien mijn goed inzicht ahum..
maar is het misschien ook een idee om met z'n tweeën te longeren iemand de zweep en iemand de pony ? haha
nou iniedergeval dankjewell.
en met het bokken,
wat moet ik daarmee doen ? (A)