Wij wonen namelijk in het bos en hebben geen cv. wel houtkachels en daarvoor moeten we hout uit het bos halen.
Normaal blijven we redelijk dicht bij de paden om oude bomen ( uit eigen grond) te halen. echter na 10 jaar moeten we dieper het bos in. nou is het bijna onmogelijk om je kruiwagentje diep het bos in te rijden, dus van de paden af.
Ik heb dus 1 pony die voor de kar beleerd is. Het idee kwam dus op om hem in te zetten, zo beschadigen we ook geen nieuwe boompjes en is het werk sneller gedaan.
Vandaag heeft mijn pony al een halve ( dunne) boom getrokken en het ging super! geen kick gegeven om het geluid en was dolenthousiast.
Maar:
- hoeveel is verantwoord om te slepen? de pony weegt ong 200 - 250 kg. Nou weet ik dat ze een kar in het zand qua gewicht 1 x kunnen trekken, maar wat geld er voor bomen slepen?
- hoe zorg ik dat hij 'conditie'opbouwt? beginnen met lichte boompjes? welke afstand? want de afstanden zullen steeds varieren natuurlijk. Pony is gewend om zo'n 2 uur te wandelen, is gewend om een autoband te trekken en de kar te trekken , maar heeft dit een tijdje niet gedaan.
dat was het denk ik

ps liefst tips van mensen met ervaring natuurlijk.