Carline schreef:Ik longeer meestal in vrijheid, is eerder "freestylen" (zoals Emiel Voest). Vind het altijd super als je puur op lichaamstaal je paard kan doen versnellen, vertragen, van hand veranderen, noem maar op. En als ze met 3 of met 5 tegelijk in de paddock zitten, kan je ze samen aan het werk zetten, is natuurlijk niet zo eenvoudig als er wat verschillende temperamentjes samen zitten, maar is super leuk, lijkt wel het circus.
Als ik longeer met longe, is het gewoon met halster (soms touwhalster) en longe, maar ik zou wel graag dubbele longe leren.
Naja...Had ik kunnen schrijven.
Echt zo kicken als je er twee, drie of zelfs vier tegelijk netjes in een rondje kan laten lopen, harder en zachter, en zelfs om.
Is verder niets meer dan energie lozen dan, oja, en wat werken met lichaamstaal en stem, maar leuk is het zeker.
Met een longeerlijn hebben ze alleen een halster om en is het voornamelijk tempocontrole, netjes op een volte verkleinen en vergroten zonder 'om te vallen' en met het hoofd iets naar binnen maar vooral ontspannen lopen. Soms gooi ik er dan ook nog eens een balkje of sprongetje bij voor de leut en afwisseling. Waar ik echt eindeloos trots op ben is dat ze ook aan de longeerlijn netjes om kunnen (op de andere hand) en achterwaarts.
Met dubbele lijnen werken heb ik nog nooit gedaan, ga ik ook niet zelf mee prutsen maar zou ik wel erg graag leren
.