In principe werken we altijd eerst voordat we gaan VD'en. Ik longeer mijn pony altijd los en laat hem dan stappen, draven en galopperen etc. Pakweg een kwartiertje (kan meer of minder zijn) en dan is het wel goed geweest en dan gaan we VD'en omdat ik toch wat langer met hem bezig wil zijn (maar pony kan geen uur rondlopen, hij is een beetje uit conditie

Viel dat even tegen

Pony leek echt een serieuze baaldag te hebben, niks wilde lukken, niks wilde ie doen ... Wat ik ook probeerde, er kwam niks uit, of met heel veel tegenzin .. Naja, dat is mijn bedoeling ook niet natuurlijk, dus uiteindelijk nog iets gevonden wat goed ging en daarmee afgesloten. Dacht dat hij het VD'en misschien even "beu" was omdat we dat de laatste 3 keer al hadden gedaan (en pony slaat nogal eens dicht als je wéér eens hetzelfde doet, ookal is elke VD-keer natuurlijk anders..).
Daarom ging ik vandaag met een andere intentie, vandaag wel de verbouwingswerken gedaan zodat we een stuk hadden waar we toch wat op konden. Het was niet heel geweldig, maar het was groter dan een longeercirkel dus dat moet kunnen

Dus, ik weet dat de ene dag de andere niet is, maar op 1 dag tijd een bocht van 180° ... zou het kunnen dat hij eerst wat wil lopen/werken en dan spelen (VD'en)? En dat dus enkel VD'en voor hem niet genoeg is om zich in te zetten? Ik heb namelijk schrik dat als ik steeds hetzelfde doe (dus eerst lopen en dan VD'en) dat hij dat juist saai gaat vinden, maar misschien heeft hij dat juist nodig? Hoe is dat bij jullie paarden/pony's? Iemand die dit misschien herkent? (vast niet

En zoals in het begin al gezegd: we zijn een beetje raar

Kan me voorstellen dat dit een heel raar topic is, maar het was iets wat ineens in mij opkwam

Ps: voor een fotoverslagje van vandaag, zie het topic in mijn onderschrift