Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Ik ben overigens geen voorstander van het beginnen met grondwerk zonder dat je ook maar enige communicatiemogelijkheid hebt naar het paard toe.
Hij kan zijn spreekwoordelijke middelvinger opsteken, en je hebt niets in handen om hem te corrigeren.
Dus begin aan touwhalster met leadrope, gebruik de stick.
En als alles aan dat touwhalster met leadrope en stick goedgaat, kun je los gaan werken....
Geen stappen overslaan tijdens de NH, je krijgt het later in het traject geheid voor je kiezen.
Neem stap voor stap mee, isoleer geen dingen. Vooral bij Parelli zitten de oefeningen er niets voor niets, en de volgorde is uitgekiend.
Wil je garantie op succes? Volg een programma.
Ik zou Parelli adviseren. Omdat hij je niet alleen leert hoe je het moet doen, maar ook waarom je het moet doen....
harryhengst schreef:Verder ben ik ook vast vooruit aan het kijken naar een sidepull of andere bitloze optoming. En zou deze willen gebruiken als ik begin met wandelen buiten de wei. Iemand een (betaalbare) aanrader?