21 oktober 2005 : Ondertussen omgedoopt tot Beau de l'Air wordt deze knapperd mijn eigen paard

september 2010 : een crosstraining met marahorse en haar paard eindigt in mineur... Beau blijft bij de afsprong in het water haken met zijn achterbenen en staat meteen op 3 benen. wat rondstappen doet het beteren, maar het is duidelijk dat hij zich echt geblesseerd heeft.
december 2010 : 3 maanden rust en medicatie later kunnen we concluderen dat naar alle waarschijnlijkheid de ligamenten in zijn knie gescheurd zijn. Ik beslis hem zijn pensioen te gunnen als rijpaard
maar ondertussen hebben we wel 3 maanden volop getraind aan zijn vrijheidsdressuur en dat heeft zijn vruchten afgeworpen

hij pikt alles heel snel op, voorlopig kent hij enkel nog maar "kleine" kunstjes. Ik wou nog geen "grote" kunstjes (steigeren, liggen, buigen, blok, etc. ) aanleren om zijn knie zoveel mogelijk te sparen
zo, genoeg gebabbeld

Jambette : (beetje een flauwe, hij was niet in de mood die dag)
Neen schudden

zweepje vastpakken, nog niet helemaal bevestigd maar het begin is er
geeuwen

Flehmen (zijn favoriet ondertussen

en dit is best een grappig filmpje vind ik, ik vraag hem te geeuwen maar hij doet liever iets anders, uiteindelijk doet hij het toch natuurlijk

zo, wat denken jullie, kan hij nog een 3de carrière aan?
dit was trouwens zijn persoonlijke mening over zijn "pensioen" :