Ik zal bij het begin beginnen.
Bobar is mijn bijna 16 jarige paint ruin. Ik was direct verliefd toen ik hem ontmoette. We hebben een hele bijzonder band. Helaas na nog geen 2 jaar met hem te hebben gereden (oa 1 endurance kunnen starten) is hij in de rug afgekeurd. Niet meer rijden was het advies en hopen dat hij pijnvrij in de wei kon staan.
Later bleef het niet rijden, maar we zouden het eens aangespannen moeten proberen.
Dus vorig jaar voorjaar heb ik hem proffesioneel laten beleren. Echter kreeg ik hem terug met de woorden dat hij onbetrouwbaar is en een groot vraagteken of het wat ging worden.
[AR] Spannende tijden, Bobar wordt beleerd!
[AR-ITP] Bobar voor de sulky
Ik mende zo met hem weg, meerdere keren met hem genoten. Echter het wegkomen na het inspannen bleef een probleem.
Toen kreeg ik in juni 2010 mijn nieuwe sulky, deze bleek te klein te zijn voor Boobs en hij ging aan klepper voor de wagen. Helemaal in de stress,.....
We waren terug bij af.
Er werd een nieuwe wagen gebouwd, deze werd in nov 2010 gelevert, wat een gaaf ding! We hebben er met Roskur al heel veel lol mee gehad, maar ja, hij was voor Boobsie gebouwd.
Nu wil het zijn dat we na een zomer en najaar lang te hebben gelongeert, wandelen, opnieuw kleppen hoofdstel aageleerd, opnieuw de staartriem leren accepteren. Dat Bobar relaxt was.
We zijn aan het dokteren geweest met de osteopaat (Els Bach) en een homeopaat (mazzeltje@bokt). Deze combinatie gaf hoop. Bobar begon te veranderen. Hij was relaxter aan het worden. Bleef meer bij zichzelf en verloor minder zijn kop. Helaas kwam er weer sneeuw en lag de training weer ff stil.
Gelukkig is de sneeuw weer weg en gisteren heeft Boobs weer in het tuig gelopen, zo relaxt, ik was verbaast. Ondanks windkracht 6 en regen, liep hij op zn dooie gemakkie rond. Dus ik vandaag weer proberen.... En jawel, weer relaxt

Nu had ik van de les met Roskur alles nog gereed staan voor het mennen, dus na het longeren heb ik Boobs voor de tweewieler gezet. Eigenlijk niet eens de intentie hebben om hem in te spannen, maar puur om ff de bomen om hem heen te laten voelen. Hij draaide zichzelf zo tussen de bomen en ging op rust staan. Ik dacht, waarom ook niet,.... Heb alles vast gelegt (niet gelet op het tuig, de broek moet echt wel wat lager de volgende keer

Ik wist zeker dat de zweep op de wagen lag, maar op de een of andere duistere reden is deze gevallen, maar Boobs liep al. JAWEL in STAP! Dankzij het topic van Dennis@bokt is zijn vliegende start een stuk vermindert! [AR] Problemen met wegstappen door de singel niet meer aan te singelen,....
Nu zullen veel bokkers het niet helemaal eens zijn met deze manier, maar ik heb dus zonder hulp, zonder groom, zonder wat dan ook, genoten van mijn pony

Mijn schoonmoeder was thuis en die zag het toevallig door de ramen. Direct de camera erbij, want dit moeten we vastleggen natuurlijk (voor het hele lange verhaal verwijs ik naar mijn profiel)
Nou genoeg gekletst, hier zijn de foto´s:

Let hier op zijn oog stand, die rust,..... zeldzaam!

Het tuig moeten we nog mee bezig en ook de wagen moet nog iets veranderen. Ik was zo trots dat ik jullie dit toch wilde laten zien

We zijn er nog LANG niet, maar er is weer een sprankeltje hoop. Ik moet naar hem luisteren, dus wie weet duurt het nu weer 10 weken voordat hij er weer voor staat, misschien is het aankomend weekend weer,.... Ik weet het niet, de tijd zal het ons leren