Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:De clicker moet je in het begin "laden", dat doe je door: click - snoepje, click - snoepje enz. Dus elke keer als je clickt meteen een snoepje geven. Als je denkt dat je pony het snapt dan wacht je even tot ie wegkijkt, en dan click je. In principe moet je pony dan meteen z'n aandacht naar jou verleggen omdat hij een snoepje verwacht. Doet hij dat dan zit het goed, doet hij dat niet dan moet je even terug naar het voorgaande.
Verder zou ik persoonlijk niet met de jambette starten, zeker niet als het allemaal nieuw is. Ik zou eerst wat kleinere dingen aan leren, zodat je ook nog eens zeker kan zijn dat het met de clicker allemaal goed loopt (ik heb gisteren voor het eerst met de clicker gewerkt en mijn pony kan al een aantal dingen, wat ik voorheen met stem beloonde, en ik vond het al niet makkelijk, dus vergis je daar niet in, je timing is niet zo simpel in het begin) en als het "verkeerd" loopt dat het niet zo'n grote gevolgen heeft (een hoef tegen je knie is toch niet zo leuk
).
Je kan bv. beginnen met kusje geven, flemen, neen schudden, ja knikken etc. Zijn ook allemaal leuke dingetjes
[***] schreef:Ok, sorry .. Wist niet dat je de site al kende, daar staat namelijk de uitleg op van de vraag die je stelt
Weet trouwens ook niet of je het zo bedoelt, maar voor de zekerheid: de clicker is niet de beloning .. De clicker is het signaal dat hij het goed gedaan heeft en er een beloning komt
yaratjuh schreef:Hallo,
Jullie hebben me vast nog niet veel gezien hier, maar ik kijk hier heel vaak rond en vooral bij de vrijheidsdressuur-foto's. Ik ben daar altijd al in geinteresseerd geweest. Een paar weekjes geleden wilde ik aan een van mijn verzorgshetlanders de jambette aanleren. Als ik nu bij zijn been aantik, gaat hij meteen schrapen met zijn been, maar nog niet echt omhoog.
Ik besloot om een clicker te kopen zodat ik op het juiste moment kan belonen, zodat het ook sneller en beter zou gaan.
Maar hoe leer ik de pony nou aan dat clicker = beloning? Alle hulp is welkom! =)
En als cadeautje zullen jullie natuurlijk (hopelijk) binnenkort een nieuwe pony op bokt zien die de jambette kan. =D
Liefs,