Ik vroeg me af wat voor materiaal jullie hebben voor het spelen met je paard/pony, waar je dit gekocht hebt en hoe de kwaliteit is.
Ik ben sowieso van plan om aan te kopen:
* Blok (is al geregeld)
* Speelbal
Ik zag bij Equiplay 2 ballen van verschillende grootte. Volgens hun beschrijving heb ik voor mijn D-pony een bal van 90 cm nodig? Nu zag ik ook op een andere website van sportmateriaal dat ze ballen hadden, nu vraag ik me af of deze dezelfde zijn? Weet iemand dit?
Foto's: Equiplay & Sportwinkel
Het lijken dezelfde ballen? Maar is dat ook zo? Of zijn die van Equiplay speciaal voor paarden gemaakt?
* Kegels/Pionnen
Ook te koop op Equiplay (oranje, 30 cm) maar ook in die sportwinkel.
In de sportwinkel hebben ze 2 maten, 23 cm & 40 cm. Welke zijn het handigst, welke gebruiken jullie? Of zijn ze allebei handig voor verschillende dingen?

* Cavaletti-blokken & balken
Voor het springwerk. Hetgeen ik heb gevonden dat het meest voordelig is is via http://www.nedlandic.nl . Waar hebben jullie je materiaal gehaald? Ik zoek echt blokken & kunstof balken (omwille van het niet te zwaar mogen zijn en het weersbestendig moeten zijn

Zijn er naast dit nog dingen die jullie gebruiken om te spelen, grondwerken, VD'en met jullie paard?
Werkmateriaal
Met wat werken jullie met je paard? Touwhalster, natural hackamore, gewoon halster, gewoon touw of leadrope? Hebben jullie een stick of gebruiken jullie gewoon een zweepje? Etc. etc.
Ik vraag me af of het de moeite loont om een nieuw touwhalster + natural hackamore aan te schaffen. Waar hebben jullie je spullen vandaan? Waar vind je de beste prijs/kwaliteitsverhouding? Zijn dat altijd allemaal standaardafmetingen, of kan je bv. ook kiezen voor wat dikker touw?
Is een natural hackamore handig? Of zijn het best wel zware touwen en hangt het dus snel in de weg tijden het rijden ofzo? (omdat je leadrope eraan vast zit). Of is het juist allemaal heel makkelijk en superhandig? Wie heeft ervaring?
Denk dat het dat voorlopig wel is

Edit; toch nog wat vergeten

Lange lijnen zitten ook nog in de planning ... Welke zijn goed, je hebt ze in verschillende lengte denk ik? Hoelang heb je nodig bij een grote D-pony?