Mijn 8 jarige Welsh A hengst gaat tijdens het mennen steeds achter het bit lopen. Sturen wordt dan lastig, omdat hij echt weg knikt. Onder het zadel doet hij dit ook, maar daar heb ik benen om hem vooruit te krijgen. Voor de kar krijg ik het tempo dus niet omhoog, hij blijft traag lopen en blijft dan dus achter het bit. Krijg hem er alleen vanaf door hard te schreeuwen, maar dat is nou ook weer niet de bedoeling. Ik weet dat het tempo omhoog moet als hij dit doet. Maar hoe doe je dat als hij echt niet ooruit gaat?
Rivaldo deed dit in het begin ook wel eens, door je ''been'' eraan te houden maak je hem actiever (dit hoeft niet altijd sneller of super snel rijden te betekenen) beetje aanvoelen is dat. Het been is bij de wagen je zweep en stem. Het is moeilijk uitleggen zo via de computer, maar je kan het uiteindelijk een beetje aanvoelen. Lekker overgangen gaan rijden en hem belonen wanneer hij het braaf en goed doet.
Jij staat ook in Abcoude toch? Misschien kunnen we een keer samen gaan mennnen? Wat betreft "been"eraan houden. al sla je je zweep in tweeën, dan gaat hij nog geen stap harder.
L_Rivaldo
Geplaatst: 31-12-10 21:01
hihi daarin herken ik tum weer heel erg in. Ik sta inderdaad in abcoude, wil je wel is helpen hoor Of gewoon gezellig samen rijden met onze wagens Waar sta jij precies?