[AR] Tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

regina

Tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 15:51

hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuw enkelspantuig voor mijn shet wrangler (91 cm). Hij heeft nu van het 2spantuig maat mini en van pfiff ook.
Ik rijd met mijn ponies nu alleen 2span omdat ik geen geschikt enkelspantuig heb. ik heb namelijk een gesloten lamoen op mijn kar, dus ik wil veiligheidslichtogen.
Het liefst wil ik een tuig van redelijke kwaliteit, maar ideal vind ik gewoon te duur, ben maar een arme student en heb afgelopen jaar al een tweespantuig en een nieuwe kar gekocht, dus heb nu niet meer zoveel over.
Ik heb op dit moment een tuig van Pfiff, maar liever wil ik toch net iets meer kwaliteit (en veiligheidslichtogen natuurlijk)
Ik zou ook graag zwart met bruin (cognac) onderlegd willen hebben, omdat mijn kar ook zo is, ziefoto:
http://img820.imageshack.us/img820/4408/img6337t.jpg

je ziet dat mijn tweespantuig ook zo is, zoiets zou ik willen hebben.
Ik vind het erg moeilijk om iets geschikts te vinden.
Ik heb ook al gekeken naar zilco, dat leek me wel wat, maar daar hebben ze geen bruin onderlegd, en daar wil ik in eerste instantie toch voor gaan, en daarnaast vond ik het toch ook net te duur eigenlijk. Als ik verder niets kan vinden, wordt het waarschijnlijk wel zilco.

wie kan mij hierbij helpen?
ik weet dat het lastig is, maar ik hoop dat jullie goede tips hebben!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:18

Kieffer heeft heel mooie shetlandertuigen, ook bruin onderlegd tegenwoordig dacht ik, en in kunstof, letty donselaar verkoopt deze.
Ik had een kieffer kunstof tweespantuig maat shetlander op mijn shetten van 86 cm en 92 cm gehad, prima materiaal !! en na wat gaatjes bij maken pastte alles ook perfect.
maar die was wel helemaal zwart.
als je haar emailt stuurd ze je vast een foto.
maar..........zijn wel prijzig.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:11

regina

Re: Tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 18:58

bedankt voor de reacties!
die kieffertuigen zijn inderdaad wel mooi, maar toch ook wel prijzig, maar goed om over na te denken!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:08

Heb zelf verder nog geen ervaring met dit tuig, maar heb mijn oog er wel op laten vallen, en zou het graag eens in het echt willen zien:
Winner veiligheidstuig, verkrijgbaar bij van den Dorpel:
http://marathonwagen.com/?p=productsMore&iProduct=111

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor mij heel interessant omdat het ook in het bruin verkrijgbaar is. (wil persé bruin tuig, maar dan wel de goede kleur, beetje donker/chocolade bruin, geen lichtbruin).
Ook in maat Shet.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:12

Je wilt geen Ideal omdat het te duur is, maar als je niets kan vinden ga je voor een Zilco?? Bij mijn weten is een Ideal WebTech (zwart/bruin) altijd nog een stuk goedkoper dan een Zilco. Sterker nog: bij Divoza in de aanbieding voor 274,50 (shet-maat).

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:06

Imperial,ik heb het nu 3 jaar en wordt bijna elke dag gebruikt.
Het ziet er nog steeds erg goed uit,100 euro goedkoper dan Ideal,en beter van kwaliteit.
rvs is ook nog steeds erg mooi.
Zwart met bruin onderlegd,het is er in lichte en zware uitvoering.
Web tech heb ik 2 span tuig van,maar vind ik veel minder mooi,wel licht en sterk.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:44

@divine: ja, dat weet ik, maar ik vind de uitstraling van het webtechtuig toch niet zo geweldig, dan ga ik liever voor kunstof of leer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:10

JoyCiej007 schreef:
Heb zelf verder nog geen ervaring met dit tuig, maar heb mijn oog er wel op laten vallen, en zou het graag eens in het echt willen zien:
Winner veiligheidstuig, verkrijgbaar bij van den Dorpel:
http://marathonwagen.com/?p=productsMore&iProduct=111

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor mij heel interessant omdat het ook in het bruin verkrijgbaar is. (wil persé bruin tuig, maar dan wel de goede kleur, beetje donker/chocolade bruin, geen lichtbruin).
Ook in maat Shet.

Ook foto's van het bruine tuig?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 01:16

Nee helaas, ik had ze een tijd terug een mail gestuurd met de vraag om foto's van het bruine tuig. Ze had ze niet, maar ze zou ze de volgende dag maken. Heb helaas niets meer weer gehoord (waarschijnlijk vergeten). Volgens mij heb ik daarna nog wel eens foto's gezien van het bruine tuig op de site, maar die staan er niet meer. Was chocoladebruin volgens mij.

Maar ben zelf ook benieuwd, dus stuur ze nog wel een mailtje.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 15:34

Iedereen nogmaals bedankt voor de tips!
ik denk dat ik er wel wat mee kan, alleen moet ik denk ik toch nog even verder gaan met sparen ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:29

je kunt ook gewoon lossen veiligheidslichtogen kopen.heb ik ook bij mijn enkelspantuig gekocht bij www.demmenner.nl succes
wij hebben trouwens het webtechtuig van ideal voor ons 2 span en ik vind het prachtig hoor eerst wilde we geen nylon,maar nu ik het heb en gebruik wil ik niet anders meer

Afbeelding
heb er nu ook broeken bij deze staan niet op deze foto