Voedsel weigeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole21

Voedsel weigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 20:32

Ik wou eens een beginnetje maken met VD met mijn haflinger.
Nou heb ik haar gister proberen voedsel te leren weigeren alleen vind ze dit heel moeilijk :P.
Ze probeert toch telkens weer het snoepje op te eten, zeg ik met stem verheffing NEE, of anders klein tikje.
Maar toch probeert ze het telkens weer. Tips hiervoor? En mijn andere vraag was;
Als ze dan opeens een trekker hoort ofzo en ze daar naar kijkt, moet ik haar dan belonen? Als ze het dan niet probeert en haar aandacht ergens anders op focussed of als ze het niet meer probeert?

Groetjes

Nicole21

Re: Voedsel weigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 15:54

Niemand?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 09:40

Volhouden volhouden volhouden!

Hand voor je houden, zodra ze er naar toe wil gaan duidelijk 'NEE' zeggen en eventueel een tikje tegen haar lippen. Al moet je dit 10x doen, maakt helemaal niets uit. Zodra ze ook maar iets haar hoofd wegdraait uitgebreid belonen. Als je dit vaak genoeg herhaalt (niet achter elkaar dan wordt het saai) leert je paard vanzelf wel dat ze pas wat krijgt als ze haar hoofd wegdraait. Er is misschien wat geduld voor nodig maar je paard leert het echt wel. ;) :)

Als ze afgeleidt wordt door de trekker moet je haar aandacht weer terug vragen. Als ze zelf haar aandacht ergens anders op focust mag je belonen, maar als ze afgeleidt wordt door iets anders (dit doet ze dus niet zelf) dan moet je de aandacht weer terug vragen. :)

Succes!

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 14:21

Ja inderdaad, ik was laatst dus heen geweest, even poosje volgehouden en de volgende dag weer. Maargoed ik zal het weer en weer proberen (:

Oke bedankt! Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Dus als ze het als het ware weet dat ze krijgt als ze ergens anders naar kijkt of er niet meer aan denkt, haar belonen.