Ik was vandaag weer wat vrijheidsdressuur aan het doen met mij pony. Hier ben ik nog niet zo heel erg lang mee bezig. Besteed ik iedere keer ongeveer en kwartier aan. Nou met deze sneeuw kan ik ook niet zo veel rijden. Dan zet ik hem in ieder geval even een uur buiten. Ivm sneeuw gaat het bijna niet om ze op de wei te zetten. Voor ik mijn pony weer binnen wilde zetten heb ik wat VD gedaan.. Hij is hier echt dol op en doet alle dingetjes ook hartstikke goed. Ik ben ook nog maar net bezig dus het is nog echt alleen wat voetjes geven, schudden, buigen, achteruit lopen, dat soort geintjes. Dit snapt hij allemaal goed.
Toen ik 10 min bezig was stond ik aan zijn zij maar weet eigenlijk niet meer wat ik wilde doen. Met mijn gezicht naar hem toe. Ik deed eigenlijk niks en uit het niets, zonder waarschuwing vanuit hem, trapt hij mij keihard tegen mn bovenbeen! Gelukkig deed het geen pijn maar ik snap de rede echt niet! Het was echt gericht getrapt en dat heeft hij echt nog nooit gedaan! Zelfs niet dreigen. Ik kan aan zn kont hangen en achter hem door lopen en onder hem door, daarom snap ik dit ook echt niet..
Zijn er meerdere mensen die dit ooit meegemaakt hebben of iemand die een idee heeft waardoor hij dit deed? Hij bleef ook gewoon staan dus het was niet vanuit een bok uit joligheid ofzo..
Ik weet niet of ik dit goed gedaan heb maar heb hem niet gestraft maar ben gestopt met waar ik mee bezig was en heb m genegeerd. Omdat ik eigenlijk niet goed wist wat ik moest doen. Ik hoor graag tips en sorry als mijn verhaal en beetje onduidelijk is! Ik beantwoord graag vragen