pas leren ??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daphnijntje

pas leren ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 16:34

ik heb een vraag :
mijn zus wil dat mijn paard pas leert maar ik weet niet hoe ik hem dat moet leren .
weten jullie hoe je dat noet leren ?
en een oud paard van 23 dat oook leren ja tog ?
graag een reactie ;) :D

gwn_deashley

Re: pas leren ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 17:32

ze been optillen en pas zeggen en een snoepje geven en blijven herhalen en dan die dag er naar weer een oud paard kan je het wel leren maar zal wat langer duren voor ze/hij het snapt:D

heavon13

Re: pas leren ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:23

Ik zou zelf beginnen met de Jambette en vanuit de jambette naar de spaanse pas. Je begint met het aanraken van het been, als je daar een reactie op krijgt moet je meteen belonen. En zo bouw je het op.

JusticeWH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:37

Ik heb het ook geleerd met been opheffen, je stemcommando geven en dan uitvoerig belonen. Herhaal dit eerst enkele keren, en dan probeer je het door been aan te raken (zoals hierboven gezegd) tegelijk met je stemcommando en bij reactie steeds goed belonen. Zo kan je het opbouwen, met de nodige rust en portie geduld kan jouw paardje zometeen pas, zelfs een ouder paardje :) Doe met mijn 18jarige ook nog niet lang VD en gaat prima hoor :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:02

gwn_deashley schreef:
een oud paard kan je het wel leren maar zal wat langer duren voor ze/hij het snapt:D

Hoeft niet hoor. De 24-jarige die bij ons staat leert sneller dan een 5-jarige die bij ons stond.
Ts: kijk even op www.everyoneweb.com/NALANTA
vind je alle informatie die je nodig hebt. :)