Met een kindersleetje zag ik niet zitten, vandaag de handige vader, hihi..
Heel veel topic hier bekeken, tips gevraagd en inspiratie opgedaan en aan het bouwen gegaan.
Vast oefenen met mijn lieve fjord Tea. Ze kan soms best druk zijn en paniekerig en daarbij kende ze de losse strengen nog niet. Dus eerst droogoefenen met de strengen, maar ze gaf er weinig om en wat ook belangrijk is, als ze het even raar vond bleef ze stil staan i.p.v. te panieken.
Donderdagavond was de slee klaar en gisteren werd ik dus al lichtelijk zenuwachtig wakker..
Eerst nog even droogoefenen, mijn vader aan de strengen hangen, ook van de zijkanten en tegen haar benen aan tikken, ze verblikte er niet van!!
Dus de slee er maar achter gehangen, eerste stuk moesten we nog over de stenen, maakte dus een gigantische pokkeherrie, maar toen ze ook daar niet op reageerde kreeg ik er behoorlijk vertrouwen in!!
Naar het weiland gegaan en daar op de slee gaan zitten, mijn vader liep er toen nog steeds naast. Tea luistert super naar de stemhulpen, wel heel fijn en dus al in stap!! Mijn vader heeft er nog een klein stukje naast gelopen en toen losgeklikt.
Daar gingen we, geweldig!!!!!!
Ook de bochten was geen probleem, ze gedroeg zich alsof ze niet beter wist dan dat ze in de losse strengen loopt! Apetrots op mijn paard natuurlijk!!
Nou hier dan wat foto's!!
Mijn zus was eerst aan het filmen en daarna pas foto's dus hier waren we al even bezig.
Hier mijn heldhaftige moeder achterop:

Mijn Kooikerhond Timber vindt de sneeuw ook geweldig en mag dus ook graag meelopen!!

Hier alleen op de slee:

En als het mooi gaat dan kunje ook wel een versnellinkje hoger:

Ze is inmiddels alweer een poosje drachtig en je kunt het al goed zien!! Ze is eind april uitgerekend..

Even de constructie:
Strengen aan het borsttuig geknoopt. De uiteindes zitten aan het zweng aan marathonsluitingen, dus in geval van nood hoeven de knopen er niet uit hoor!!
Strengophouders van pakketouwtjes.

De slee is gemaakt van een paar skilatten, die bevestigd zijn aan balkjes en deze balkjes zitten onder een pallet getimmerd. Verder een stevig vierkant waar de stoel precies in past, de stoel zit met een sjorband vast, geen beweging in te krijgen hoor, zit zeer stevig, maar mijn vader wilde de stoel niet kapotmaken uiteraard.
Verder een voetenlatje erop, voor wat grip.
De slee is zwaar genoeg zodat hij niet doorglijdt als ik afrem.
En natuurlijk een stevog touw van de slee naar het zweng/spoorstok/eemter. We hebben overigens het zweng van mijn menwagen gepakt.

Was natuurlijk helemaal trots op Tea dat ze het zo braaf deed, is toch even spannend de eerste keer!!