want ik wil niet fout zitten
ik hoor het graag

groetjes femke

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bojangles schreef:1,5 is inderdaad te jong om te longeren.
Leren om te vertrekken op de cirkel en 1 of 2 rondjes stappen kan geen kwaad op deze leeftijd.
Dit soort eigenwijze mensen moet je (helaas) lekker laten gaan, het is jouw paard niet dus wat zo'n persoon ermee doet met hij dan toch echt zelf weten
Femke___ schreef:Bojangles schreef:1,5 is inderdaad te jong om te longeren.
Leren om te vertrekken op de cirkel en 1 of 2 rondjes stappen kan geen kwaad op deze leeftijd.
Dit soort eigenwijze mensen moet je (helaas) lekker laten gaan, het is jouw paard niet dus wat zo'n persoon ermee doet met hij dan toch echt zelf weten
heb hem gezegt dat hij wel nog aan mij ging denken als z'n paardje rug of spierproblemen heeft binnen een paar jaar :s maar ik moest mij met mijn eigen zaken bezig houden :s
Ess_Ramona schreef:Dat soort mensen kun je hun mening nooit van veranderen helaas..
Het is niet ons paardje, maar ik vind het altijd wel sneu voor zo'n beestje.
pinkelotje16 schreef:ik ben het met de rest eens.
maar ik heb ook een pony van 1.5 en die kan niet goed zijn energie kwijt ook al heeft hij een vriendje op de wei.
dus ik doe met hem spelen met de longeer lijn.
dat kan ook de reden zijn dat hij al een het longeren is dan nog doe dan niet echt longeren.
mensen die het doen zijn dan niet goed bezig.
pinkelotje16 schreef:ik leg hem ik de knoop.
het klinkt stom maar is heel sompel en hij vind het ook nog leuk.
uitleg: je gaat bijvoorbeeld aan de linkerkant staan en je doet de longeerlijn aan de rechterkant en achter de kont langs en dan trek je er een paar keer zachtje aan an moet hij zich omdraaien maar denkt dat hij maar je toe moet komen maar dat mag niet, naar een tijdje hebben ze het door dan is het simpel.
zo doe is ik dat. en dan doe je de ene keer aan de linker kant en dan aan de rechter kan.