longeren ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Femke___

longeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 23:07

Hoi ik ken iemand en die heeft een paard van 1,5 jaar en longeerd die al , heb hem gezegd dat dat te jong is maar hij zegt van niet , wat is jullie mening ?
want ik wil niet fout zitten

ik hoor het graag :)

groetjes femke {:)

Suus___

Re: longeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 23:16

Ik vind persoonlijk dat n paard van 1,5 lekker in de wei moet spelen met soortgenootjes en in de hand moet komen voor wat aandacht knuffelen en poetsen ed maar nog geen 'werk' in elk geval.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 09:29

1,5 is inderdaad te jong om te longeren.
Leren om te vertrekken op de cirkel en 1 of 2 rondjes stappen kan geen kwaad op deze leeftijd.

Dit soort eigenwijze mensen moet je (helaas) lekker laten gaan, het is jouw paard niet dus wat zo'n persoon ermee doet met hij dan toch echt zelf weten :)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:52

ja maar doet ie echt longeren of is het rondje lopen om de beentjes te strekken.Want dat laaste is niet erg.Zelfs goed zodat ze wat leren en de verveling buiten te houden.Maar als het echt longeren is met hele workout tja dat kan natuurlijk niet.

xxmeisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:56

ik vind het net zoals vele andere hier boven mij veel te jong om nu al met zo''n paardje te gaan longeren maar wat voor longeren is het ?
ik vidn prersoonlijk dat een paardje van 1,5 jaar nog lekker moet spelen in de wei en niet moet werken daar krijgt hij later nog wel tijd voor maarl aat hem eerst zoals ons zijn jeugd afmaken ;)

Femke___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 20:10

liesjecryos schreef:
ja maar doet ie echt longeren of is het rondje lopen om de beentjes te strekken.Want dat laaste is niet erg.Zelfs goed zodat ze wat leren en de verveling buiten te houden.Maar als het echt longeren is met hele workout tja dat kan natuurlijk niet.

echt longeren bedoel ik dus ...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:12

Longeren op te jonge leeftijd is slecht.
Dit doordat er te veel gewicht op de binnen benen komt... Dus is slecht voor de gewrichten en pezen...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:13

Ik ga met de rest mee. Hij hoort gewoon lekker op de wei met vriendjes, en af en toe een wandelingetje.
Energie kan die ook wel kwijt in het weiland.

Femke___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 20:13

Bojangles schreef:
Leren om te vertrekken op de cirkel en 1 of 2 rondjes stappen kan geen kwaad op deze leeftijd.

Dit soort eigenwijze mensen moet je (helaas) lekker laten gaan, het is jouw paard niet dus wat zo'n persoon ermee doet met hij dan toch echt zelf weten :)

heb hem gezegt dat hij wel nog aan mij ging denken als z'n paardje rug of spierproblemen heeft binnen een paar jaar :s maar ik moest mij met mijn eigen zaken bezig houden :s

Femke___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 20:14

Femke___ schreef:
Bojangles schreef:

heb hem gezegt dat hij wel nog aan mij ging denken als z'n paardje rug of spierproblemen heeft binnen een paar jaar :s maar ik moest mij met mijn eigen zaken bezig houden :s

pezen en gewrichten natuurlijk ook , :s

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:16

Dat soort mensen kun je hun mening nooit van veranderen helaas..
Het is niet ons paardje, maar ik vind het altijd wel sneu voor zo'n beestje.

Femke___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 20:25

Ess_Ramona schreef:
Dat soort mensen kun je hun mening nooit van veranderen helaas..
Het is niet ons paardje, maar ik vind het altijd wel sneu voor zo'n beestje.

nja , ben met mijn paardje op haar 2 beginnen longeren , stilletjes aan zo opbouwen
eerst een sessies stappen , en dan beginnen draven , dan na een tijdje galopje :)

x{:)

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:37

ik ben het met de rest eens.
maar ik heb ook een pony van 1.5 en die kan niet goed zijn energie kwijt ook al heeft hij een vriendje op de wei.
dus ik doe met hem spelen met de longeer lijn.
dat kan ook de reden zijn dat hij al een het longeren is dan nog doe dan niet echt longeren.
mensen die het doen zijn dan niet goed bezig.

xxmeisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 20:19

;)
pinkelotje16 schreef:
ik ben het met de rest eens.
maar ik heb ook een pony van 1.5 en die kan niet goed zijn energie kwijt ook al heeft hij een vriendje op de wei.
dus ik doe met hem spelen met de longeer lijn.
dat kan ook de reden zijn dat hij al een het longeren is dan nog doe dan niet echt longeren.
mensen die het doen zijn dan niet goed bezig.

jha maar jij longeert niet
jij speelt alleen maar met hen
en dat is iets heel anders dan longeren

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:09

Waarom speel je dan niet zonder longeerlijn met hem? :)

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:11

ik leg hem ik de knoop.
het klinkt stom maar is heel sompel en hij vind het ook nog leuk.
uitleg: je gaat bijvoorbeeld aan de linkerkant staan en je doet de longeerlijn aan de rechterkant en achter de kont langs en dan trek je er een paar keer zachtje aan an moet hij zich omdraaien maar denkt dat hij maar je toe moet komen maar dat mag niet, naar een tijdje hebben ze het door dan is het simpel.

zo doe is ik dat. en dan doe je de ene keer aan de linker kant en dan aan de rechter kan.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:18

pinkelotje16 schreef:
ik leg hem ik de knoop.
het klinkt stom maar is heel sompel en hij vind het ook nog leuk.
uitleg: je gaat bijvoorbeeld aan de linkerkant staan en je doet de longeerlijn aan de rechterkant en achter de kont langs en dan trek je er een paar keer zachtje aan an moet hij zich omdraaien maar denkt dat hij maar je toe moet komen maar dat mag niet, naar een tijdje hebben ze het door dan is het simpel.

zo doe is ik dat. en dan doe je de ene keer aan de linker kant en dan aan de rechter kan.

Sorry dat ik het zeg, maar snap er niks van...
Hij denkt dat hij zich moet omdraaien omdat je trekt maar dat mag hij niet???

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:37

normaal gesproken al je aan een halstertouw zachtje trekt komt het paard naar je toen.
maar hij moet een rondje draaien om daar mij toe te komen anders komt hij echt in de knoop.
door dat de longeerlijn aan de achter kant van het paard loopt.

Femke___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 14:42

pinkelotje16 schreef:
normaal gesproken al je aan een halstertouw zachtje trekt komt het paard naar je toen.
maar hij moet een rondje draaien om daar mij toe te komen anders komt hij echt in de knoop.

ik snap het ook niet :s

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:48

pinkelotje16 schreef:

En wat is het doel daarvan???

cbrmuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:56

Ik ben het de rest eens..spelen en bewegen prima maar echt hard aan het werk nee..
Een kind van zes hoeft toch ook nog niet te werken..

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:06

een paardje moet gewoon tot zijn 3e jaar lekker met andere leeftijdsgenootjes of een kudde buiten kunnen spelen. TS, je vind zelf iemand die een pony van 1,5 longeert te jong, maar je hebt een pony die je op haar 2e-2,5e ingereden hebt, vind ik een beetje hypocriet als je het mij vraagt?

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:14

1,5 is veel te jong , nog even lekker op het land ermee! Je mag wel vlak voor zijn derde jaar zo nu en dan eens keertje longeren maar verder laten staan!
Ik krijg er binnekort ook een anderhalf jarige bij, die blijft lekker op het land tot 3 en pas met 4 een zadel erop en dan nog rustig aan doen, een paard moet paard kunnen zijn!! Geef hem die tijd!