[AR] zijn er bedrijven waar je je wagen aan kan verkopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

zijn er bedrijven waar je je wagen aan kan verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 13:12

vaak zie je de mogenlijkheid voor inruilen,
maar zou je ook ergens je wagen kunnen verkopen?
Ik wil graag mijn wagen kwijt, maar hem niet inruilen..
iemand enig idee?

Napie

Re: zijn er bedrijven waar je je wagen aan kan verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:13

Marktplaats? Bedrijven geven echt geen drol voor je wagen, vooral als je hem niet inruilt. Particulier verkoopt veel beter, alleen is het nu niet bepaald het seizoen

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 13:37

hij staat al op marktplaats, maar krijg geen reacties.
ik heb een leuke andere wagen op het oog, maar dan zal ik deze eerst moeten verkopen om de financies rond te krijgen...

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:38

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:39

Plaats hem op bokt.

haha nelis, niet zo'n wagen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:42

Girlgamer schreef:
Plaats hem op bokt.

haha nelis, niet zo'n wagen.

:o oeps... :D

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 13:59

haha,

zal ik is doen :D

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:46

Ja gewoon op bokt zetten! krijg je er volgens mij ook meer voor als dat je m zo aan een bedrijf verkoopt want die geeft er wel minder voor dan aangezien hij er iets aan op moet knappen waarschijnlijk en m weer met winst probeert te verkopen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:26

bokt, marktplaats... in de particuliere verkoop krijg je er eigenlijk altijd meer voor dan bij gewone inruil, heb daarover nog een leuke anekdote, betreft alleen zadels maar goed...

voordeel van nu alvast aanbieden is dat je voorlopig nog de tijd hebt om het geld bij elkaar te krijgen voor je nieuwe, ik heb zelf ook een wagen te koop staan nu, maar niks geen haast meer, ik hoef toch niet eerder dan van 't voorjaar een nieuwe eventueel.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 20:34

het punt is dat ik een leuke wagen op het ook heb, maar die word door een pariculier aangeboden. dus ik kan niet zo lang wachten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:58

Is het die wagen die geschikt is voor D, C tm a pony's? Ik zou een of 2 maten aanhouden, het komt niet geloofwaardig over dat er zowel een D als een shet voor past. Zorg verder voor mooie foto's van je wagen, nu zit er groene mos op of iets dergelijks, daar zou ik nooit 500 euro voor betalen en ik denk dat meer mensen dat hebben. Dan moet je of de prijs omlaag doen of zorgen dat je wagen er op zijn best uitziet op de foto's :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:02

Ik zou in iedergeval je advertentie op zowel MP als hier op bokt aanpassen; misschien ook wat betere foto's er bij plaatsen; een compleet beschimmelde bodem is nou niet echt aantrekkelijk. Wagen is op de foto erg vies, beschimmeld en staat tussen een hoop andere rotzooi.

Aansprekende foto's is het minste wat je zou kunnen doen, dat trekt toch al meer mensen. Bij het zien van deze foto's zou ik als potentiele koper meteen afhaken.

Daarbij klopt de informatie in je advertentie ook echt niet; het is eigenlijk niet mogelijk dat er voor 1 en dezelfde wagen zowel shetten, A/B/C/D pony's én fjorden en haflingers kunnen. Heeft met gewicht te maken maar zeker ook met hoogte; op de foto oogt het meer als een grote wagen geschikt voor grotere pony's, maar dat kan vertekenen. Als hij geschikt is voor shetten en A pony's is hij voor grotere pony's en haflingers/fjorden veels te laag, en andersom zou hij voor shetten en A pony's veel te hoog zijn.
Gezien lengte van het lamoen zou er ook een heel ander lamoen bij moeten voor kleinere pony's; of het huidige lamoen zal ingekort moeten worden. (Lamoen is trouwens wel heel lang, maar veel te smal).

Uniek en klassiek is hij zeker ook niet; betreft 'gewoon' een concourswagentje met achterop een extra bankje; die zie je juist heel veel.

Betere en juiste informatie, en nettere foto's, ook bijv. details van het onderstel, zullen al veel beter verkopen.

Edit: iemand anders was het dus ook al opgevallen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:09

Ben ik nou zo scheel of zie ik geen linkje? :')

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:10

KBTP schreef:
Ben ik nou zo scheel of zie ik geen linkje? :')

Linkje van wat? Adv. van TS op bokt en op MP zijn terug te vinden tussen haar berichten.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 20-12-10 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:10

Nee ligt niet aan jou, ik had even in haar berichten gezocht naar een advertentie :)

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 21:14

goede foto's moet inderdaad nog komen, deze foto's zijn maar tijdelijk.
zelf liep er bij mij een Atje voor, dit kon maar was niet zo mooi kwa verhouding
er heeft een fjord voor gelopen, en dat paste goed (dat was (denk ik) een D pony?)
dus het lijkt mij dat alles daar tussen er ook voor kan.
prijs zal ik nog is overna denken.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:19

MisticRider schreef:
goede foto's moet inderdaad nog komen, deze foto's zijn maar tijdelijk.
zelf liep er bij mij een Atje voor, dit kon maar was niet zo mooi kwa verhouding
er heeft een fjord voor gelopen, en dat paste goed (dat was (denk ik) een D pony?)
dus het lijkt mij dat alles daar tussen er ook voor kan.
prijs zal ik nog is overna denken.

Dan vraag ik mij af of je dit wel juist hebt beoordeeld. 'Was niet zo mooi qua verhouding' bekent dus wagen te groot en te hoog voor een A pony, dus zeker ook voor een shet, misschien ook nog voor een B-tje.
Heb zelf ook een soort van omgebouwde concourswagen gehad (of nouja, zelf, wagen was niet van mij), daar had een haflinger voor gelopen. Ja tuurlijk al had je er een Belgisch Trekpaard voor gespannen, dan kan je zeggen dat dat er ook voor heeft gestaan. Voor maatje haflinger was hij wat te klein, voor een shet was hij eigenlijk echt te hoog en voor een a/b pony ook nog wel.
Conclusie; C/D pony, pérfect. Voor de rest dus níet geschikt.
Echt; het is haast niet mogelijk dat alle maten er maar zo voor passen. + dat ik me niet kan voorstellen dat je een béetje fjord/haflinger tussen dat lamoen kan proppen zonder een rollade van paard met tuig te krijgen.

Dat je de foto's voor tijdelijk hebt neergezet is eigenlijk heel erg jammer; dit is toch een eerste indruk die je wekt, en die indruk is niet al te 'netjes' zeg maar. Dan had je echt beter kunnen wachten met je advertentie, of je advertentie wel plaatsen met het bericht: foto's worden zsm toegevoegd', en er dan even een paar uur de tijd voor nemen om het ding mooi te wassen en van schimmel/mos te ontdoen en mooi op de foto te zetten.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 20-12-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:20

Heb ook even terug gezocht, maar ik ben het inderdaad eens met mijn bovengangers. ;)

Ik vind €500,00 wel echt over de top trouwens.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 21:47

tsja, misschien heb je gelijk, maar het is druk. dus ik dacht, go ik ren dr wel even lang met me toestel.
maar goede fotos komen er aan.

kbtp: hij was niet bepaald goedkoop, en vergeet niet dat dit geen zelfbouw is. dat scheelt ook nogal in prijs. maar er mag ook geboden worden :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:47

MisticRider schreef:
tsja, misschien heb je gelijk, maar het is druk. dus ik dacht, go ik ren dr wel even lang met me toestel.
maar goede fotos komen er aan.

kbtp: hij was niet bepaald goedkoop, en vergeet niet dat dit geen zelfbouw is. dat scheelt ook nogal in prijs. maar er mag ook geboden worden :)

Maar zelfbouw is in veel gevallen een hoop schroot en zowiezo dan haast geen cent waard. Dus dat dat in prijs zou schelen, dat zowiezo. Maar het maakt deze wagen niet ineens een stuk duurder 'omdat het geen zelfbouw is'. Er zijn namelijk zat concourswagentjes/recreatiewagentjes die geen zelfbouw zijn, dat maakt deze in dat opzicht niet uniek. €500,= vind ik nog behoorlijk aan de prijs voor een 'simpel' concourswagentje, en voor dit wagentje.

Er zijn op MP bijv. wel meer van dit soort wagentjes in betere staat, die er netter uit zien, en die toch een stuk minder kosten.
Dit niet om jou wagen 'af te kraken', maar ik vind je prijs nogal aan de hoge kant.