(show)team VD

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

(show)team VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 13:59

bestaan er showteams van VD? kan iemand vertellen wat het inhoud en wat je allemaal doet?

Lijkt me best leuk om als we nog wat verder zijn, bijv een klein showtje ergens te geven bij bijv een kinderopvang of een bejaardentehuis. Maar ik weet niet precies wat voor showtje ik zou moeten doen, of dat het iets is.

Iemand tips en ideeen? *D

LeonieL

Re: (show)team VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:00

''wat kan je pony?! En vertrouw je hem/haar genoeg om in vreemde ruimtes te laten,.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 14:04

Hij kan dingen zoals jambette, flemen, hoofd nee schudden, bal schoppen (nu nog alleen naar achter...) blok staan enz enz. We zijn nog aan het uitbreiden.

Ik vertrouw hem zeker maar ik weet niet hoe hij reageert als ik dit soort dingen van hem ga vragen. We zijn wel vaker in vreemde omgevingen geweest en dat ging goed, maar dit is natuurlijk ook weer wat anders.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:17

Ja hoor, ik heb ook weleens showtje gegeven op een ponykamp. Gewoon uitgelegd wat VD was en wat dingen laten zien. Natijd mochten mensen erop om de spagaat OHZ en op het blok te voelen. Hardstikke leuk! :))

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:44

Ik heb een showtje met 2 paarden gedaan op een streekdag, gewoon het een en ander laten zien, op een ponyclub, wat uitleg gegeven en wat laten zien.

Daarnaast heb ik 2 clinics en een show in de brabanthallen gedaan, tijdens de clinics gaf er iemand uitleg met wat ik deed terwijl ik dingen liet zien, en bij de show liet ik dingen op muziek zien in de spotlight <3
alleen vroeg ik gewoon teveel van mijn pony waardoor ze toch wat zenuwachtig werd en dan gaat een pony zonder halster graag een rondje rennen :=

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:49

Wij geven ook af en toe shows/demo's/clinics en dergelijke :)
Dit varieert van kleinere evenementen zoals bijvoorbeeld een open dag tot grotere evenementen zoals Paard & Koets, Paard 2010 etc.

Wat wij doen varieert eigenlijk. De ene keer iets op muziek in een bepaalde thema gevolgd door een uitleg, of juist een complete demonstratie waarbij ik alles uitleg. Ligt een beetje aan het evenement, het thema van het evenement en invulling van het programma.

De ene keer enkel met Indy, andere keer met een vriendin of andere VD-ers en hun paarden samen en binnenkort heeft mijn jongste paard haar demo-debuut en mag voor het eerst met Indy mee!

Als je begint zou ik gewoon adviseren om klein te beginnen, eerst iets voor familie of tijdens een activiteit op je stal bijvoorbeeld.

Raffel je oefeningen niet af, blijf geduldig als een oefening niet lukt en als je leuk kan vertellen door de microfoon is dat altijd mooi meegenomen!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 23:20

Heb hier nog een paard op stal staan die ik mag 'gebruiken' voor het leren van trukjes, maar het lijkt me eerlijk gezegt leuker om het samen met iemand anders te doen, die dan zijn eigen paard heb en dus ook eigen trukjes kent enz.

Heb wel een idee'tje, hier in de buurt is een soort verzorgingstehuis, en ik denk dat ze het leuk zouden vinden om zoiets te zien.

Maar zoiets is denk ik leuker in de zomer, als mensen lekker buiten kunnen zitten en het wat fijnere temperatuur is.

ga er zeker wat meer over na denken :D

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 23:30

Dat is een superleuk idee! :D

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:40

Zou wel zorgen dat je paard gewend is aan publiek. :+

Als ik alleen ben met mijn shet en ik doe vrijheidsdressuur, doet ze alles
en als mijn ouders dan kijken of mensen die ze niet kent, dan vindt ze die interessanter & heeft ze geen zin meer in vrijheidsdressuur...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 21:46

heb wel is dat mensen komen kijken of er bij staan of wat dan ook. Maar ik heb ook wel is dat ik dan foto's wil maken en dat iemand anders het commando geeft, dan doet hij het niet of heel onzeker, alsof die denkt van .... vraag je nou iets van me...? Ook logisch, want ik ben de enige die dat met hem doet! Maar dat betekend dus waarschijnlijk wel dat als ik het met iemand anders samen zou doen, iemand anders hem niet de commando's kan geven.

Ik ga maandagavond navragen of er animo voor zou zijn in het verzorgingstehuis hiero