Vandaag voor het eerst sinds een dikke maand weer gemend met mijn fjord Coldy. Ik ben eerst een paar weken uitgeschakeld geweest door een operatie aan mijn hand en toen ik daarvan weer hersteld was lag er sneeuw en ijs en konden we niet rijden.
Maar vandaag... vandaag kon het weer. Gisteren was ons erf nog een grote spiegelgladde ijsbaan... maar afgelopen nacht heeft het zo hard gedooid dat vanmorgen alle sneeuw en ijs overal weg was. Dus heb ik vanmiddag Coldy weer eens ingespannen en ben ik lekker de weg op gegaan voor een rondje van een kilometer of 12.
Wat is het toch een gouden ponybeest! Ruim een maand niet gelopen, maar zonder problemen konden we zomaar weer op pad. Geweldig... ik heb genoten!!!
Ik heb nog niet gement, maar wel gelongeerd vandaag ivm onploffings gevaar. Zorro heeft ruim 1,5 week niet gelopen. Morgen gaan we een halfuurtje mennen
Wal_1
Geplaatst: 11-12-10 18:38
Ik en mijn vader zijn vandaag ook lekker 2 uurtjes weg geweest
VanHuisUit
Geplaatst: 11-12-10 23:17
Hier ivm ontploffingsgevaar pony's gisteren gelukkig nog op het land gehad...maar maar eventjes dus ben benieuwd hoe ze morgen zijn. Dan eindelijk weer mennen, is bij ons dan dus bijna 2 weken geleden dat ze wat hebben gedaan. Staan wel in paddock maar ik vond het wel errrrug saai zeg afgelopen 2 weken Dus hoe dan ook, we willen morgen aan de slag
Ik kom momenteel ook maar 1 keer per week met de pony's voor de wagen. Wat zullen ze weer ploffen vandaag maar we kunnen eindelijk weer een km of 20 maken hoop ik
VanHuisUit
Geplaatst: 12-12-10 16:13
Vandaag heeeeeerlijk ritje gemaakt met Snuit, zo'n 12/14 km, weet nou niet precies hoe lang het was want ben net even anders gereden dan anders. Snuit gedroeg zich voorbeeldig bleef ook heel cool en onverstoorbaar doordraven (staart er wel meer op en koppie in de lucht), zo van ikke lekker wel en jullie lekker niet, toen een paar goed ingepakte rijpaarden begonnen te stuiteren toen ik voorbij een rijbak kwam vind ik dan zo geweldig van onze kleine (1.15) opdonder
Wilde ook nog met onze andere pony aan de slag maar was toch wel behoorlijk koud en het regende een beetje, dus Alwyn kan morgen even zijn best doen.
Nu maar hopen dat het niet weer zo vreselijk gaat sneeuwen, vorst OK maar die sneeuw dat is toch wel redelijk hopeloos met mennen.
myhorselover
Geplaatst: 12-12-10 16:16
samen met mijn vriendje een buitenrit gemaakt en het was heerlijk zo door de sneeuw we gingen naar naar het bos en zelfs mensen zijden wat lekker zo met die paarden buiten
Ik heb zondag ook nog weer even een lekker ritje gemaakt met de gedachte dat ik de kans moest grijpen voor nieuwe sneeuw weer roet in het eten zou gooien. En ja hoor... in de loop van maandagmiddag lag er hier weer een flinke laag sneeuw. Ik ben dus blij dat ik afgelopen weekend volop benut heb.