[AR] Sjimmie voor de slee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjimmiepony

Sjimmie voor de slee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 13:14

Gister hebben Sjimmie en ik een hele nieuwe tak in de paardensport beoefend, namelijk paardsleeën. :D Aangezien ik niet tot nauwelijks ervaring heb met mennen, was het nog helemaal niet zo makkelijk. Ook het tuig is primitief in elkaar gezet, daarom zijn we in totaal maar tien minuutjes wat rondjes wezen stappen door het weiland, puur voor de fun! Commentaar is altijd welkom, maar onthou wel even dat we beiden geen ervaring hebben, en lekker aan het lollen waren. Verder is Sjimmie pas op zijn 8ste ingereden en beleerd, en nu ongeveer 3 jaar onder het zadel. Hij kan af en toe wat onzeker zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
We kwamen er al snel achter dat het tuig niet helemaal veilig was, omdat er een aantal onderdelen missen.

Afbeelding
Maar we hadden er wel veel plezier in!

Afbeelding

Afbeelding
Een vriend van me wou ook nog even voor de foto op de slee zitten :P

Laat gelijk even een berichtje achter! :D
Groetjes, Anne en Sjimmie

Rhine_

Re: Sjimmie voor de slee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:17

Zie er wel gezellig uit :+ Hoe groot is ie?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:19

Ik zou je borsttuig een stuk omhoog doen en volgende keer ook een schoftje gebruiken ;) Heeft de pony wel ooit voor een karretje gelopen? Hij doet het namelijk erg braaf.

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 13:21

Zijn stokmaat is 1,12m een dus nogal uit de kluiten gewassen shetlander, het zou zomaar kunnen dat er een klein beetje Welsh of IJslander in zit, maar we hebben helaas nooit kunnen achterhalen wie zijn ouders zijn.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:21

Nou gaat toch prima zo! Je hebt een borsttuig met strengen en leidsels :+ Enige wat je zou kunnen doen is strengdragers fabriceren zodat hij niet in de strengen kan gaan staan met zijn achterbenen.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:23

sjimmiepony schreef:
Zijn stokmaat is 1,12m een dus nogal uit de kluiten gewassen shetlander, het zou zomaar kunnen dat er een klein beetje Welsh of IJslander in zit, maar we hebben helaas nooit kunnen achterhalen wie zijn ouders zijn.

Hoeft niet perse een kruising te zijn hoor, er zijn genoeg volle shetlanders die uit de maat groeien :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:24

Haha, super leuk! Mijn tante deed dit ook met haar Shetlander, echt gaaf :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:26

Stoer, dat ie dat zomaar zo leuk deed :D

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 13:32

Toch hoor ik vaak mensen zeggen die hem van dichtbij bekijken dat het best wel eens een kruising zou kunnen zijn, ik heb zelf niet zo'n hele grote rassen kennis, dus ik ga ook alleen maar af van wat ik hoor. :Y)

ukkiepuk schreef:
sjimmiepony schreef:

Hoeft niet perse een kruising te zijn hoor, er zijn genoeg volle shetlanders die uit de maat groeien :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:57

Ik zou idd strengophouders gebruiken of, nog beter; een broek; op deze manier kan hij heel simpel met z'n benen over de strengen komen. Ook zou ik hem leren aan de hand om eens over de strengen te stappen, zodat hij niet meteen in paniek raakt mocht dat wel gebeuren. Laat iemand hem vasthouden en iemand anders laat hem over de strengen stappen. Zet daarna druk op de strengen, en laat hem ook op die manier lopen.

Verder mist er idd een schoftje, zou je ook een longeersingel voor kunnen gebruiken. Het borsttuig idd een stukje hoger hangen, en je zou kunnen kijken of je een zweng zou kunnen maken.
Verder is een menzweep ook wel handig :)

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:16

Ziet er gezellig uit
Volgens mij hebben jullie veel plezier gehad ;)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:30

Aah sjimmie schatje, t ziet er inderdaad goed uit, met je rooie pret kop^^