Omdat het winter is, en de bak vol met sneeuw(en geen binnenbak beschikbaar) wil ik graag wat beginseltjes maken met het vrijheidsdressuur(en dan simpele dingen waar ik in zijn stal mee aan de slag kan(gewone 4x3 stal) ) Ik doe parelli met Remie, en hij beheerst de 7 games dan ook goed (zowel online als liberty) hij is een level 2. Wie heeft tips voor mij hoe ik zelf kan beginnen?
Makkelijke dingen zijn bijvoorbeeld het flemen, kusjes geven, nee schudden en voedsel weigeren. Dit leert een paard over het algemeen vrij snel en heb je ook niet veel ruimte voor nodig.
Nog een paar dingen die je in een kleine ruimte kunt aanleren; targetten, iets op commando vastpakken en weer loslaten (zodat je daar als het dooit- apporteren van kunt maken, en een aantal lichaamsdelen op commando zetten (oor, neus, schouder, voetje, bil etc.).
Een heel goed boek over clickertraining en vrijheidsdressuur is 'Grondwerk' van Inge Teblick.
Lara
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-10 18:28
nou mensen onwijs bedankt, we zijn al flink opweg met het flehmen moet nog even denken wat ik hierna wil doen