[AR] Welk maat tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje1990

Welk maat tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 12:07

Hallo Bokkers,

Ik heb een mini appaloosa van 2 jaar, en nu willen we gaan 'oefenen' met tuig op zijn rug, commado's kent hij maar vind het moeilijk als ik achter hem loop, wil hem dus de basis leren.

Maar nou heb ik een tuig gezien in de maar mini mini of mini shetland ik vind het moeilijk in te schatten welke maat ik moet hebben zeker omdat de maten er nite bij staan. Abel is nu 86 cm.

Is er iemand die hier een idee over heeft

Groetjes Myrna

JoyCiej007

Re: Welk maat tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:29

Dat is gewoon een kwestie van uitproberen; het éne tuig valt groter/kleiner dan het andere.
Verder zou ik daar lekker nog even mee wachten aangezien het beestje pas 2 jaar is. Laat hem nog lekker jong zijn, neem hem bijv. aan de hand mee uit wandelen zodat hij het verkeer een beetje leert kennen. Maar met tuig en lange lijnen zal ik toch echt nog even wachten.

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 15:34

Oke, het was ook een beetje orienteren was het sowieso pas volgens jaar maart van plan. Dan is hij ook 3. Langs de weg lopen doe ik regelmatig hij maar nu speelt hij vooral gezellig in de wei ( tenzij hij weer eens onder de draad doorloopt:p) , met zn vriendjes.