Deepening Piet Nibbelink

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sassie76

Deepening Piet Nibbelink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 15:59

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die de deepening bij Piet volgen dan wel al hebben gevolgd.

Zelf heb ik de 3e bijeenkomst achter de rug en staat volgend jaar Finland op het menu. Ik woon niet in de buurt bij Piet en het zou, lijkt mij, leuk zijn om mensen te ontmoeten die ook op deze manier met de paarden werken en, in mijn geval, in Noord-Holland wonen.

sassie76

Re: Deepening Piet Nibbelink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 10:15

Is er helemaal niemand die op deze manier plezier heeft met zijn/haar paarden?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:19

Blijkbaar niet?
Ik in ieder geval niet, ik heb daar andere manieren voor..........

marlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 01:13

Nou, lijkt me sterk dat er niemand in Noord-Holland woont die op een natuurlijke manier met zijn/haar paarden probeert om te gaan. Maar Piet is ook niet super bekend geloof ik.
Leuk dat je de deepening doet! :) Ik heb zelf les bij hem en wil nooit meer anders. Ik wil in de toekomst ook graag de deepening doen! Veel plezier verder :)

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 15:43

Dank je wel.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er niemand in Noord-Holland op dezelfde wijze als Piet met de paarden omgaat. Gelukkig heb ik ook iemand ontmoet bij de Deepening die het leuk vind om ook met mijn paarden aan de slag te gaan.

Jij veel plezier met de lessen van Piet...ik vind de wijze waarop hij lessen geeft echt geweldig...je bent bevoorrecht :-)

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:56

Ha ik heb bij piet op stal gestaan maar reed gewoon dressuur.
En er waren dingen die ik zelf echt niet zou doen,zo als met een merrie zinder zadel of wat dan ook aan het hooft EN een veulen los er naast langs een drukke weg gaan rijden.
verder aardige man hoor.

marlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:05

sassie76 schreef:
Dank je wel.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er niemand in Noord-Holland op dezelfde wijze als Piet met de paarden omgaat. Gelukkig heb ik ook iemand ontmoet bij de Deepening die het leuk vind om ook met mijn paarden aan de slag te gaan.

Jij veel plezier met de lessen van Piet...ik vind de wijze waarop hij lessen geeft echt geweldig...je bent bevoorrecht :-)

Ja, ik ben er ook erg blij mee, ik woon er 5 minuten fietsen vandaan. En toch 10 jaar lang ergens anders gereden, gelukkig ben ik er op tijd achtergekomen ;)
Neem jij je eigen paarden mee naar de deepening?

marlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:09

vordur schreef:
En er waren dingen die ik zelf echt niet zou doen,zo als met een merrie zinder zadel of wat dan ook aan het hooft EN een veulen los er naast langs een drukke weg gaan rijden.
verder aardige man hoor.

Ja hij heeft natuurlijk een bepaalde wijze van met paarden omgaan. Ik denk zelf dat je op een merrie makkelijk zonder zadel en bitloos hoofdstel kunt rijden, aangezien we dat regelmatig doen en dat gaat altijd prima. Maar de enkele keer dat we buiten rijden draag ik ook een cap, dat doet hij niet maar ik vind dat niet fijn. Je bent wel vrij om te doen wat je zelf wil :) waarom ben je weggegaan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:48

marlijnx schreef:
vordur schreef:
verder aardige man hoor.

Ja hij heeft natuurlijk een bepaalde wijze van met paarden omgaan. Ik denk zelf dat je op een merrie makkelijk zonder zadel en bitloos hoofdstel kunt rijden, aangezien we dat regelmatig doen en dat gaat altijd prima. Maar de enkele keer dat we buiten rijden draag ik ook een cap, dat doet hij niet maar ik vind dat niet fijn. Je bent wel vrij om te doen wat je zelf wil :) waarom ben je weggegaan?

Er bestaat ook nog zoiets als verantwoording naar anderen en dat schuif je wel erg gemakkelijk opzij.
Het is mij volkomen onduidelijk waarom je zoiets langs de openbare weg zou doen; omdat het kan?? Welke toegevoegde waarde heeft het?

marlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 19:30

Weinig denk ik. Ik heb daar geen oordeel over, het zijn zijn paarden en ik denk dat hij zo'n situatie dan blijkbaar onder controle heeft. Zelf zou ik het ook niet doen. Het gaat mij meer om de essentie van zijn lesgeven, een fijne manier voor ruiter en paard :)

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 14:43

Hoi Marlijnx,

Even niet op bokt geweest...Ik heb mijn volwassen merrie wel een keer meegenomen naar Piet..dat was alleen voor de deepening. Daarna is zij, en ook mijn jongste aanwinst, niet meer mee geweest.

Wat betreft het buitenrijden...ik denk dat als je niet weet wie Piet is en ook niet hoe zijn lessen in elkaar steken, dat het dan moeilijk te bevatten is wat en hoe hij dit doet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 14:50

sassie76 schreef:
Hoi Marlijnx,

Wat betreft het buitenrijden...ik denk dat als je niet weet wie Piet is en ook niet hoe zijn lessen in elkaar steken, dat het dan moeilijk te bevatten is wat en hoe hij dit doet.

Als in: als je niet weet waar het over gaat, moet je er ook niks over zeggen...??

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 19:35

Nee hoor, helemaal niet. Maar als ik dit zou lezen en niet zou weten wie Piet is en wat hij doet, dan zou mijn reactie zijn: wat een mafkees...en onverantwoord.

Ik vind dat iedereen zijn mening mag hebben...en die is dan gebaseerd op wat er in zo'n topic staat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:47

sassie76 schreef:
Nee hoor, helemaal niet. Maar als ik dit zou lezen en niet zou weten wie Piet is en wat hij doet, dan zou mijn reactie zijn: wat een mafkees...en onverantwoord.

Ik vind dat iedereen zijn mening mag hebben...en die is dan gebaseerd op wat er in zo'n topic staat.

OK, dan zien we dat in ieder geval hetzelfde :D