Grondwerkoefeningen met Shetlander HELP!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Grondwerkoefeningen met Shetlander HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:37

Omdat ik nu wat te groot wordt, wil ik het rijden met mijn verzorgShet afbouwen. Ik wil i.p.v. rijden wat meer grondwerk gaan doen. De shet is 1.10 hoog(ongeveer) en rond de 12 jaar oud. Ze is heel braaf, maar ook eigenwijs. We zijn al bezig met grondwerk(halthouden en met lange lijn zo achter haar lopen). Ze reageert hier erg goed op en is ze is slim. Weet iemand nog meer grondwerkoefeningen.

O ja:

Ik heb maar weinig materiaal(halster, touwen, elastische singel, zadeldekje). Ik zou bezems kunnen gebruiken als balkjes, maar hier is geen goede ondergrond voor...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:24

Hoi, wat een leuke shetlander!
Ik heb ook een verzorgshet waar ik te groot voor ben geworden.
Ik heb hem leren voetje geven, op een blok staan, knielen, kusje geven, halthouden draven en stappen op commando.

(en als je iets totaal anders wilt doen met je shet: Ik fiets met mijn shet ernaast en men (en als het sneeuwt slee ik *D )

X

TheJokerr

Re: Grondwerkoefeningen met Shetlander HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:10

Grondwerk is geen vergelijking met Vrijheidsdressuur..

Mastrootje

Re: Grondwerkoefeningen met Shetlander HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:37

alles op de grond is grondwerk, dus ook vrijheidsdressuur.

geen bezem gaan gebruiken als balkjes enz.

de neusriem van het halster lijkt een beetje te laag te hangen? Je kan natural horsemanship misschien met haar gaan doen? weet niet hoe zeer je in haar wilt investeren, je kan haar misschien ook longeren maar dan moet je dus wel een longeertouw kopen (als je de juiste ondergrond heb) longeertouw kan je prima 2ehands voor 5 of 10 euro ergens vandaan vissen!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 16:16

Millanka schreef:
alles op de grond is grondwerk, dus ook vrijheidsdressuur.

geen bezem gaan gebruiken als balkjes enz.

de neusriem van het halster lijkt een beetje te laag te hangen? Je kan natural horsemanship misschien met haar gaan doen? weet niet hoe zeer je in haar wilt investeren, je kan haar misschien ook longeren maar dan moet je dus wel een longeertouw kopen (als je de juiste ondergrond heb) longeertouw kan je prima 2ehands voor 5 of 10 euro ergens vandaan vissen!

We 'longeren' haar soms ook, maar we gaan het nog beter proberen. Eerst was er een longeerlijn(was van de baas, heeft zelf ook Haflingers dus was van hem.) Nu doen we 2 lange touwen aan elkaar. Maar ik ga een speciale longeerlijn voor kleine pony's vragen. Bedankt voor de tips :D

Over de neusriem: die lijkt altijd idd heel laag te hangen, maar 'in het echt'(niet ook de foto). Is het wel iets hoger. En vaak hebben we ook een ander halster ;)