Na 6 weken "trainen" was het wel duidelijk dat die trainer niet capabel was en nauwelijks iets kon overbrengen op mijn paard. Dus training stopgezet en op zoek gegaan naar een andere stal & trainer.
Men wilde dat mijn paard op de poetsplaats kon staan dus in tussen tijd werd daar door mijzelf aan gewerkt. De vorige "trainer" deed het zadelen en hoofdstel ook het aanleren hiervan in de stal. Hij is hiermee 6 weken aan het tobben geweest in de stal.
Dus werd Choise geleerd op de poetsplaats te staan. Eerste keer aarzelend maar na twee dagen kwam een omslag hij werd veel rustiger. Sindsdien gaat het steeds beter.
Hij staat ondertussen in de nieuwe stal met een echte trainer & wordt ondertussen bereden. Hij staat nu bekend als super braaf vanaf het eerste moment dat er iemand op zat. Heeft nog geen bok of stap verkeerd gezet

Mijn vraag; Is het verkeerd om een paard bij het zadelmak maken bekend te maken met bit & zadel in zijn stal(zeg maar zijn eigen vertrouwde plekkie)? Het verschil was zo groot en heb nog geen antwoord gevonden op deze vraag.