Doe tips voor pony met tijdelijke rugproblemen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mies_dummy

Doe tips voor pony met tijdelijke rugproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 20:56

hallo mede-Bokkers,
zoals de titel al zegt,
ik zoek leuke dingen om te doen met mijn pony die tijdelijke rug problemen heeft, door dat ze voor het eerst in haar leven meerdere keren achter elkaar gestijgerd heeft omdat ze schrok maar de kar zat er nog aan. daardoor heeft ze nu kleine rug probleempjes en doen we een week lang alleen maar stap werk aan de hand en daarna weer rustig longeren en dan 10 min laten draven per keer.
Nu is zij een pony die als ik daar een half uur per dag mee aan de hand stap na 2 dagen niet meer te genieten is! ze moet bezig gehouden worden!

nu wilden ik vragen of dat jullie leuke dingen weten om te doen met mijn pony die niet te belastent zijn voor haar rug?

ik ben voor bijna alles in!

Alvast heel erg bedankt,
Michelle en Taiga.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:07

longeer haar lang en laag.. (stap en draf. (( geen galop dat is misschien te belastend)) zodat ze haar spieren in haar rug soepel houd en blijf zelf rustig en geduldig zodat je paard aan jou gedrag ziet dat het goed is om lkkr te ontspannen.. geniet zelf ook ;)

of probeer een beetje te VD-en.. zoek eens een oefening op en probeer dat met haar.. (niet gelijk een moeilijke natuurlijk.. bijv. flemen op commando of jou volgen, stilstaan, achteruit, lees wel eerst goed hoe je dat het beste kunt doen :) )

Bojangles

Re: Doe tips voor pony met tijdelijke rugproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 08:47

Je kunt van alles doen :)

Denk aan grondwerkoefeningen aan de leadrope, beginnetje maken met clickertraining en inderdaad wat kleine niet belastende oefeningen van het VD aan gaan leren.

tiffenyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:46

balkjes lopen , slalommen goed voor de spieren

suusje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 13:04

massages geven helpt heel goed tegen rugproblemen en hierdoor krijg je ook meer ontspanning.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 23:28

dank aan iedereen die zulke leuke dingen schreef met leuke doe tips we hebben onze tijd kunnen doden en mevrouw was niet vervelend! we gebruiken veel dingen nu ook nu het weiland etc bervoren is en de fietspaden te glad!

Dankjewel iedereen! :D

van haar rug heeft ze vrijwel geen last meer! :D

Smushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:06

lange wandelingen zijn echt heel leuk! ik weet niet in wat voor omgeving je zit, maar ik bijvoorbeeld (aan de rand van de hoge veluwe) kan met mijn verzorgpony zo een 3/3,5 uur durende wandeling maken in het bos, onderweg een lekker picknick op de hei. als je terugkomt op stal ben je allebei moe en voldaan, dus natuurlijk niet iets voor elke dag, maar wel een héle leuke afwisselen!