[AR] Dressuurwedstrijdje met Tandem.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MenFreak

Dressuurwedstrijdje met Tandem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 17:26

We hebben vorig jaar samengestelde wedstrijden gereden, in tweespan, en starten volgend jaar Klasse 2.
Het was voor ons een leuke uitdaging om ze in het tandem leuk aan het lopen te krijgen..

Puntjes van kritiek over deze proef: voorpony mag nog iets ´vaster´ voorop, en ik moet nog wat rustiger blijven in m´n handen. Achterwaarts nog vloeiender. Verder is het aan jullie!

Was trouwens een L-proef voor tandems, waarvoor ik 198 punten kreeg.

Alle tips/aanmerking zijn welkom!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:11

OEH ik vind het knap hoor, doe het je niet na !!
Lijkt mij enorm moeilijk..... *D

( heb jij dat leuke schimmeltje niet te koop staan ???)

_lieff_

Re: Dressuurwedstrijdje met Tandem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:16

Wauw! leuk hoor! is dat niet moeilijk??
Ik heb iig veel respect voor je dat je dat zo doet...

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:10

Je bent ook lekker aan het hobby-en zo in de 'winterrust'! Ziet er netjes uit, ik denk dat je de aandachtspuntjes zelf ook wel ziet. Leuk om je pony's ook voor elkaar te zien. Ik wil dat ook zo graag eens met die van mij doen, maar krijg geen liefhebbers gevonden die me willen helpen.. manlief vind tandem niet stoer genoeg :Y) . Geen idee of ze stuurbaar kan krijgen, want heb dat nog nooit gedaan. Petje af voor jou.
We komen elkaar vast wel tegen volgend jaar in de klasse 2. Succes met je spannetje 8-)

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 22:31

@ Marjo2009; klopt, that's me.

@ Sumic; haha, voor hulp is het een beetje ver, hihi, kan andré je niet eens assisteren? Is echt leuk om te doen! Volgend jaar wordt weer leuk! :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 09:53

Je ziet volgens mij al meer tandems (ook op dressuur en vaardigheid wedstrijden).
Ziet er netjes uit, punten noem je zelf ook al.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:19

Wat leuk dat je het hele proefje hebt geplaatst. Vind het een knappe prestatie hoor, vooral de voltes met leidsels in een hand, en dat met een tandem.
Vind de pony die de wagen trekt echt wel super stabiel overkomen zeg, wat een kanjer.

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 13:00

@ Dennis; dat idee kreeg ik ook al, of het is omdat ik er gewoon meer op let nu ik er zelf ook mee bezig ben.. Ik vind het leuk, het is echt een uitdaging..

@ VHU; haha, leuk dat je 't zegt over de volte met één hand, ik had hem niet zo vaak geoefend, en het viel in eerste instantie ook niet mee, in de proef is het volgens mij de enige keer dat ik echt een beetje knap uitkwam. :+ Rio (achter) is inderdaad echt super, hij is zo stabiel, in tweespan is hij ook altijd hetzelfde als je hem pakt. Echt een pony waar je altijd van op aan kan, ook op wedstrijden. Bas loopt voorop en is toch wat meer met de omgeving/wedstrijd bezig in z'n koppie. Wat ook wel weer z'n charmes heeft.

Leuk dat er zoveel positieve reacties op komen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:43

MenFreak schreef:
@ Dennis; dat idee kreeg ik ook al, of het is omdat ik er gewoon meer op let nu ik er zelf ook mee bezig ben.. Ik vind het leuk, het is echt een uitdaging..

Hihi, dat idee heb ik nu ook. Is het echt zo, of komt het omdat ik er nu meer op let ;).

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:28

Ziet er erg netjes uit! Knap gereden!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:58

heb je dezepony's al lang? Ze komen me namelijk bekend voor. Liepen ze voorheen in Soest?

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 15:42

Ik heb ze vanaf vorig jaar Augustus, en komen inderdaad bij J. van Dorresteijn vandaan.. *D

Een voor- en een achterpony uit 't vierspan...

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:21

MenFreak schreef:
Ik heb ze vanaf vorig jaar Augustus, en komen inderdaad bij J. van Dorresteijn vandaan.. *D

Een voor- en een achterpony uit 't vierspan...

Kon bijna niet missen.Ben de ouwe groom van John vandaar dat ze me zo bekend voorkwamen. Veel leuke dingen mee meegemaakt. Door de jaren heen hebben wij veel pony's aan John verkocht. Dacht dat Bas uit Hengelo (of Kijenborg) kwam en Rio uit Varsseveld als ik het me goed herrinner.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:44

Probeer eens voor de wending in beide voorleidsels een lus te leggen. Zo haal je je voorpony duidelijk uit de strengen en kan je de wending nemen door een leidsel te laten slippen. Dan loopt je wending veel vloeiender en ben je rechtuit stabieler omdat de voorpony licht in de strengen loopt. Geef je achterpony een ophoudinkje als hij te diep loopt.
verder heb je ECHT deze kar nodig :D
http://link.marktplaats.nl/395059038

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:06

zijn huidige wagen is toch echt vele malen mooier :D

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 15:31

Patrick; Wat leuk! Ze hebben naar horen zeggen best wel lang bij John meegelopen, misschien heb je ze in Beesd ook wel gezien.. Je was toch bij/in de buurt van Martin Elders? Daar stonden we naast..

Albert; Als ik het goed begrijp voor een wending in beide handen een lus leggen, en op het rechte stuk geen? Hij loopt nu niet in de strengen, dus klemmen een stukje naar achteren? Dat lussen is dan voor mij op de korte zijde wel een gedoe.. :o
2 lussen pakken - buitenleidsel laten glijden - opnieuw pakken - weer laten glijden? Ga vanavond nog even naar de manege, ik denk met tandem, zal eens wendingen proberen te rijden dan!

Ik vind mijn kar zoals het nu is super, haha, zeker omdat ik verder weinig wedstrijden zal starten met het tandem. Voor tweespan (en enkelspan-training) is hij prima! :D

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:11

Zo ja.
Klemmen hoeven niet naar achter, je hoeft alleen je voorleidsels iets langer te laten. Je kan de leisels ook zo afstellen dat als je je hand naar voren kantelt je voorpaard in de strengen loopt en rechtop uit de strengen, dat werkt soms ook goed.
Op de korte zijde neem je gewoon de lus weer terug, het gaat om de stabiliteit bij diagonalen waar je geen aanleuning van de bakrand hebt.

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 16:54

Helemaal goed, ik begrijp het! Zal het vanavond weer eens proberen allemaal.

Bedankt!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:03

Wat grappig om jou op bokt tegen te komen :D
Erg leuk dat je ze in het tandem hebt nu, je bent geloof ik de eerste toch die de jaap de graaf met tandem rijdt? :) Ben benieuwd of er meer gaan volgen hier bij de menvereniging.

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:06

Het schijnt nogal eens gedaan te zijn!

Weet zo niet wie trouwens..

Kijken wie het ook aandurft bij ons, hihi.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:07

Oh echt? Laatste jaren niet volgens mij dan, ik heb het iig nooit gezien :P
Denk dat Tijs het ook wel ziet zitten?

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 17:11

Gerard de Ridder heeft ook wel eens een onderlinge gereden met tandem dacht ik.. Weet ik allemaal niet zeker hoor. Maak Tijs er maar enthousiast voor, alle 'concurrentie' is leuk.. Haha.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:50

MenFreak schreef:
Patrick; Wat leuk! Ze hebben naar horen zeggen best wel lang bij John meegelopen, misschien heb je ze in Beesd ook wel gezien.. Je was toch bij/in de buurt van Martin Elders? Daar stonden we naast..

Albert; Als ik het goed begrijp voor een wending in beide handen een lus leggen, en op het rechte stuk geen? Hij loopt nu niet in de strengen, dus klemmen een stukje naar achteren? Dat lussen is dan voor mij op de korte zijde wel een gedoe.. :o
2 lussen pakken - buitenleidsel laten glijden - opnieuw pakken - weer laten glijden? Ga vanavond nog even naar de manege, ik denk met tandem, zal eens wendingen proberen te rijden dan!

Ik vind mijn kar zoals het nu is super, haha, zeker omdat ik verder weinig wedstrijden zal starten met het tandem. Voor tweespan (en enkelspan-training) is hij prima! :D

nu je het zegt kan ik me wel herrinneren dat ik iets bekends zag. Was groom bij Martin in de klasse 4 en zelf gereden met enkelspan pony klasse 2. Ja ze hebben bij John een hele tijd meegelopen. Ken de beide pony's vanaf hun derde jaar.