Roos ik vind dat je werkelijk een plaatje gekocht hebt! Heel veel plezier samen. Fijn dat het zo goed ging de eerste keer.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-11-10 16:17
Wat een mooi paard...heb je haar uitgezocht zodat ze paste bij je wagen Nee hoor vind haar echt heel mooi, hou wel van vosjes, zeker met flink wat wit vind ik erg leuk om te zien voor de wagen. Wat is haar afstamming trouwens?
Euhm, ja, de maat is wel zodanig uitgekozen dat ik niet ook een andere wagen hoef. Maar ik wil ze ook niet groter hoor, dit is mans zat als die kop omhoog gaat Haar afstamming is Udo*Fabricius, fabricius is ook de vader van Manno.
Nouvel
Geplaatst: 19-11-10 19:23
hoe groot is ze eigenlijk?
ben echt heel benieuwd of het tuig een beetje gaat passen, het zal haar echt gaaf staan denk! en dan ben je gelijk van je strengenprobleem af...
Ik heb haar nog niet gemeten, maar t is ongeveer 160. Veel groter is ze niet.
VanHuisUit
Geplaatst: 19-11-10 21:24
En Udo is van Ganges, daar zit Renovo weer achter.... Pittig papiertje, wordt vast een super leuk paard om te mennen... maar kan met goed voorstellen dat je dit mans genoeg vindt
@sandra, Pablo is idd soort van verkocht (naar iemand van FW) en woont nu heerlijk in Putten, hoeft alleen nog in het bos te crossen, vind hij heeeeeeeeerlijk.
Mijn kar is een Clever wagen Clever Uno Cob geloof ik.
@vanhuisuit, bedoel je met pittig papiertje dat er allemaal hittepetitten achter zitten? Ik ben er niet zo in thuis
Wat is het toch een lekker wijffie!! Prachtig zo hoor en in het echt was het nog mooier
Anoniem
Geplaatst: 22-11-10 11:27
Ik moest even nadenken (ik zag mijn naam ) Mooi paard hoor . Wat kleur betreft is het een mooie combinatie om te zien zo (paard & kar). Mooie afstamming ook.
Als mensen er verstand van hebben kan iemand me dan meer vertellen van haar afstamming?
Vera, je hebt helemaal gelijk!
Anoniem
Geplaatst: 27-11-10 13:51
Dit is Udo, hij is bij het kwpn momenteel op wacht gezet omdat zijn collectie veulens niet helemaal voldeed. Zelf vind ik het een mooie hengst met een mooie uitstraling, in zijn trainingsrapport staat beschreven dat hij een eerlijke en betrouwbare hengst is met veel bereidbaarheid om te werken en die ook graag wil werken. Zijn vader Ganges is een echte schat en hoewel hij Renovo als vader heeft is Ganges niet zo'n heet hoofd. Ganges kreeg bij zijn verrichting een 9 op karakter en een 9 op stalgedrag. Fabricius zelf is ook niet verkeerd wat karakter betreft maar is wel een stuk sensibiler dan Ganges. De moederlijnen van beide hengsten (UDO en Fabricius) hebben denk ik bij deze hengsten toch wel in het karakter mee gedragen. Er zit in je merrie wel aardig wat hackney bloed zowel via Fabricius als via Udo. In Udo wat meer want die heeft niet alleen via Ganges maar ook via Waterman hackney bloed. Hackney bloed staat vaak voor heet en sensibel dus snel reactie vermogen. In de mensport kan dit je tegen werken maar ook voordeel op leveren. Veel plezier met je merrie.