Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:offtopic,, ben jij niet de eigenaar van dat schimmeltje met dat rode 'bontje' onder 't tuig??
Je moet de kinketting zo doen dat als je de scharen van je bitje naar achteren duwt, voorzichtig, je een hoek van 45 graden kunt maken met de mondspleet (moet degene weten / kunnen uitleggen die het menbewijs heeft). Dan zit hij dus 'normaal'. Of dat een platte hand is ligt aan hoe de kin/mond/e.d. van je pony is 'gebouwd'. Het lijkt vaak alsof de ketting best slap hangt maar als je dat dus test valt het best wel mee.Citaat:De kinketting zit zo dat ik er gemakkelijk een (platte) hand er tussen kan steken, zou ik hem dus nog losser 'moeten' doen? of juist strakker??
is toch niet helemaal de bedoelingCitaat:blijft ze ook wel staan (na veel hoofdschudden
Citaat:Soms reageert ze zelfs haast niet op mijn hulp naar links of rechts
Citaat:Het bokkenbitje heeft als je het in het 1e gat doen maar een heel bescheiden hefboomwerking, is mij verteld. Een liverpool heeft denk ik als je hem op de 1e sleuf zet net een wat sterkere werking dan het bokkebitje en minder dan op het bokkebitje en dan het tweede gat. Bij een liverpool kun je de leidsel ook nog gewoon door de bril doen, dus helemaal bovenin. Is het gewoon een recht bitje/stangetje zonder hefboomwerking. Dus een liverpool is prima in te stellen op zachter / hardere inwerking zeker in combi met kinketting en is dus ook geen 'gemeen' bit of zoiets.